غزال شرف پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کیفیت فنی ملی پوشان ایران دست کمی از دیگر مدعیان آسیا نداشت، اما تفاوت در مراحل آماده سازی و نبود امکانات مناسب در مراحل گوناگون، اسکواش زنان ایران را از مدال دور کرد.
وی بیان کرد: اسکواش در سال 2018 برای اولین بار وارد بازی های آسیایی شد و رقابت در این رشته بالا بود و در حضور ورزشکاران کشورهای جنوب شرق آسیا ، مدل آوری دشوار بود.
عضو تیم ملی اسکواش زنان ایران افزود: رشد این ورزش ایران در سال های اخیر محسوس بود و با تغییر نسل و ورود ملی پوشان جوان، ایران به رده ششم آسیا رسید ولی تا رسیدن به رده های بالای آسیا راه طولانی در پیش است.
شرف پور ادامه داد: میانگین سنی زیر 20 سال تیم ملی دختران بزرگسال، نوید بخش آینده امیدوار کننده در رویدادهای معتبر است که به شرط فراهم شدن نیازها و رفع کمبودها می توان به مدال های رنگارنگ دست یافت.
وی گفت: امسال برای اولین بار در یک رویداد معتبر از چند اسکواش باز قدرتمند آسیا امتیاز گرفتیم که اگر به این روند ادامه دهیم، امکان شکست تیم های قدرتمند دور از دسترس نیست.
عضو گلستانی تیم ملی اسکواش زنان ایران اظهارداشت: برگزاری اردوی 25 روزه برون مرزی، کمک زیادی به رفع نواقص تیم برای حضور در بازی های آسیایی داشت که استمرار این گونه اردوها، شرایط را برای موفقیت اسکواش زنان ایران امکان پذیرتر می کند.
شرف پور به یکی از کمبودهای مهم اسکواش پیش از اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا اشاره کرد و گفت: نبود زمین های استاندارد و مطابقت نداشتن آب و هوای آخرین اردوی تیم ملی قبل از اعزام با محل برگزاری مسابقه، موجب ناهماهنگی بازیکنان و تطبیق نداشتن در زمان بازی شد.
وی گفت: برگزاری اردو در استانی مانند گلستان که آب و هوایی نزدیک با شهر محل برگزاری مسابقات داشت می توانست بخش مهمی از این مشکل را برطرف کند ،اما امکانات ضعیف مانع از پذیرش این میزبانی در گلستان و یا استان های دیگر شد.
عضو گلستانی تیم ملی اسکواش زنان ایران بیان کرد: هیچ کدام از استان های کشور شرایط سه روز تمرین در روز و یا تجهیزات بدنسازی مناسب و پایگاه های قهرمانی مجهز را ندارند و به همین دلیل فدراسیون مجبور شد مراحل پایانی و مهم تمرین را در تهران برگزار کند.
شرف پور افزود: روند پیشرفت اسکواش زنان ایران با همه محدودیت ها مطلوب است که فراهم شدن امکانات مناسب و ایده آل، راه رسیدن به پیشرفت ها را هموارتر خواهد کرد.
وی ادامه داد: چشم انداز آینده ام در اسکواش کسب مدال در دوره آینده بازی های آسیایی و کسب رنک ( رتبه ) مطلوب در جهان است.
ملی پوش اسکواش زنان ایران گفت: رسیدن به این افتخارات بدون همراهی و حمایت اداره کل ورزش و جوانان هیات اسکواش گلستان و مسوولین استانی و شهرستانی غیرممکن است و امیدوارم با توجه بیشتر این افراد، جای خود را در جمع برترین های این رشته در آسیا پیدا کنم.
شرف پور بیان کرد: رقابت های رتبه بندی جهانی این رشته هر سال یک بار برگزار می شود و ورزشکارانی که می خواهند در این رویداد بزرگ شرکت کنند باید حق عضویت سالانه 300 پوندی را پرداخت کنند.
وی گفت: یک سال در این مسابقات شرکت کردم اما به دلیل ناتوانی در پرداخت این مبلغ سالانه از ادامه حضور در آن خودداری کردم.
عضو گلستانی تیم ملی اسکواش زنان ایران بیان کرد: امیدوارم امسال که به پیشرفت بیشتری در اسکواش رسیده ام با حمایت مسوولان استان و شهرستان عازم این مسابقات شوم تاعلاوه بر به نمایش گذاشتن استعدادهایم ، نقاط ضعف خود را یافته و برای حل آن تمرین کنم.
به گزارش ایرنا هجدهمین دوره بازی های آسیایی برای 23 ورزشکار اعزامی گلستان به اندونزی با کسب 3 مدال طلای تیمی و کوتاه ماندن دست ورزشکاران رشته های انفرادی از مدال به پایان رسید.
در دوره گذشته بازی های آسیایی 20 ورزشکار گلستانی در رشته های گوناگون اعزام شدند که حاصل تلاش آنها 2 نقره تیمی در کبدی زنان و مردان و یک طلا در والیبال مردان بود.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.