به گزارش خبرنگار ایرنا، الهام شیرزاد روز شنبه در حاشیه مسابقات اسکواش قهرمانی دختران کمتر از 13 و 15 سال کشور در گرگان به خبرنگاران اظهار داشت: هنوز نگاه خانواده ها، ورزشکاران و مسوولان به اسکواش جدی و فراگیر نشده و به همین دلیل تعداد ورزشکاران حرفه ای این رشته گستره زیاد ندارد.
وی بیان کرد: روند پیشرفت اسکواش بانوان کشور مطلوب و امیدوار کننده است، اما رسیدن به مدال ها و افتخارات بیشتر در مسابقات معتبر به تلاش فراوان، برنامه ریزی مستمر و فراهم آوردن امکانات و تجهیزات احتیاج دارد.
نایب رییس زنان فدراسیون اسکواش اظهار داشت: حضور در بازی های آسیایی جاکارتا اگر چه برای دختران ایرانی همراه با کسب مدال نبود ،اما کسب 3 پیروزی مقابل تیم های قدرتمند، اهالی اسکواش را نسبت به آینده این رشته امیدوار کرد .
شیرزاد ادامه داد: تا 6 سال قبل اسکواش ایران در رده یازدهم آسیا قرار داشت که با برگزاری اردوهای مشترک برون مرزی با کشورهای قدرتمند و اجرای طرح استعدادیابی و تلاش کادر فنی، ایران به رده ششم قاره کهن صعود کرده است.
وی گفت: اسکواش رشته ای با حضور مدعیان جدی کشورهای جنوب شرق آسیا است که کسب عنوان در میان این کشورها بسیار سخت اما در دسترس دختران ایران قرار دارد.
به گفته وی، یکی از پیش شرط های اصلی کسب موفقیت اسکواش زنان ایران، همراهی هر چه بیشتر هیات های شهرستانی است تا با استمرار طرح استعدادیابی، اجرای دوره های آموزش مربیان و داوران و تلاش برای جذب حامیان مالی، ورزشکاران حرفه ای خود را هر چه بیشتر برای کسب افتخارات برون مرزی آماده کنند.
شیرزاد ادامه داد: یکی از ملی پوشان زن اعزامی ایران به بازی های آسیایی جاکارتا گلستانی بود که لازم است هیات استان با دقت، تمرینات منظم او تا زمان اعزام به اردوی تیم ملی و حفظ آمادگی بالا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را زیر نظر داشته باشد.
وی گفت: فدراسیون با بودجه محدود و اندک نمی تواند کار زیادی بری توسعه و گسترش این رشته انجام دهد و بار اصلی و عمده رونق اسکواش کشور بر عهده هیات های شهرستانی است.
نایب رییس زنان فدراسیون اسکواش بیان کرد: یکی از کمبودهای اصلی و فنی اسکواش، فقدان مربیان کاربلد و متخصص است که مانع اصلی پیشرفت این رشته در کشور محسوب می شود.
شیرزاد افزود: افراد زیادی برای حضور در دوره های آموزش مربیگری شرکت می کنند ،اما پس از پایان دوره و دریافت کارت و گواهینامه فایده و ثمری برای اسکواش ندارند.
وی ادامه داد: جدی گرفتن آموزش یکی از پایه های موفقیت اسکواش ایران است که باید مد نظر هیات های شهرستانی باشد.
نایب رییس زنان فدراسیون اسکواش برگزاری اردوی مشترک با کشورهای صاحب سبک را یکی از راه های افزایش توان فنی ملی پوشان دانست و گفت: به برخی از این کشورها تقاضای برگزاری اردو در ایران داده شد، اما به دلایل گوناگون مورد موافقت آنها قرار نگرفته است.
شیرزاد ادامه داد: کاهش حاشیه ها و رفع تبعیض میان مردان و زنان یکی از اقدامات فدراسیون اسکواش در سال های اخیر بوده که فعالیت حرفه ای برای ورزشکاران این رشته را آسان کرده است.
رقابت های اسکواش دختران قهرمانی کشور از روز گذشته در گرگان آغاز شده و امروز به پایان می رسد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.