به گزارش ایرنا از دادگستری، حجت الاسلام محمد موحدی آزاد روز شنبه در شورای قضایی استان گلستان درگرگان اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم تا در کنار برخورد قاطعانه و بدون تعارف با قضات متخلف، قاضی های توانمند را نیز معرفی و از خدمات آنها قدردانی کنیم.
وی با تاکید بر این که باید زمینه ارتقا و استفاده بیشتر از توانمندی قضات سالم و برجسته کشور فراهم شود، افزود: بازرسان در بازرسی های دوره ای، موردی و بدون اعلام ،این افراد را شناسایی و برای ارتقا به استان ها و معاونت منابع انسانی قوه قضاییه معرفی می کنند.
به گفته وی، استفاده از توانمندی قضات برجسته علاوه بر کمک به افزایش کیفیت و کوتاه تر کردن زمان رسیدگی پرونده ها ، امکان ارتقای سطح کیفی محاکم را به دلیل تبادل تجربیات این افراد به قضات جوان تر فراهم می کند.
حجت الاسلام موحدی آزادی گفت: امروز در سفر به گلستان 20 نفر از قضات برجسته معرفی و از تلاش های آنان قدردانی می شود.
دادستان انتظامی قضات کشور همچنین اظهار داشت: باید نیازهای آموزشی همکاران در بخش قضایی و فرهنگی شناسایی و برای آن برنامه ریزی شود.
وی به اهمیت استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان در حل و فصل پرونده ها هم اشاره کرد و از قضات خواست در پرونده هایی که امکان سازش طرفین دعوا وجود دارد از کمک این افراد بهره مند شوند و افزود: خوشبختانه گلستان در این بخش از استان های پیشرو کشور است.
استفاده از مجازات جایگزین زندان و بهره مندی از ظرفیت های موجود در قانون برای جلوگیری از افزایش جمعیت کیفری زندان ها از دیگر مواردی بود که دادستان انتظامی قضات بر آن تاکید کرد.
رییس کل دادگستری گلستان هم گفت: با تلاش همکاران در دادگستری استان تعداد پرونده های مسن ( پرونده های با عمر بیشتر از دو سال در محاکم) در 5 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 31 درصد کاهش یافته و رسیدگی و مختومه شده است.
هادی هاشمیان اظهارداشت: با اجرای برنامه های پیشگیری و بهره گیری ازهمه ظرفیت های استان مانند ریش سفیدان، اساتید دانشگاه ها و روحانیون شیعه و سنی در سال های اخیر شاهد کاهش جرایم خشن در گلستان هستیم.
به گفته وی، کاهش حدود 9 درصدی ضرب و جرح و 5 درصدی تهدید از ابتدای امسال تاکنون، نشان از موفقیت تلاش های انجام شده در استان دارد.
وی، گلستان را از استان های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس بیان کرد و گفت: امسال این احکام به نسبت مدت مشابه سال قبل 10 درصد بیشتر شده است.
دادستان انتظامی قضات کشور برای شرکت در همایش تجلیل از قضات نمونه گلستان به گرگان سفر کرده است.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.