به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالرضا دادبود روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: مذاکره با مدارس و ادارات آغاز شده و امیدواریم با به نتیجه رسیدن گفتگوها، در ساعات عصر و غیرمفید این مجموعه ها، از فضاهای موجود برای کاهش مشکل پارک خودروها در مناطق شلوغ گرگان استفاده کنیم.
وی بیان کرد: یکی دیگر از راه حل های شهرداری برای کاستن از مشکل نبود جای پارک خودرو، استفاده از زمین های بلااستفاده در نقاط شلوغ گرگان است که امیدواریم در این زمین ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی فضای مناسب ایجاد شود.
شهردار گرگان در ادامه به کاهش طرح های عمرانی گرگان اشاره کرد و گفت: بودجه مصوب یکهزار و 400 میلیارد ریالی گرگان به طور کامل محقق می شود ،اما افزایش قیمت ها در ماه های اخیر موجب شده حجم طرح هایی اجرایی به حدود یک سوم کاهش پیدا کند.
دادبود ادامه داد: تدبیر اندیشیده شده برای حل این مشکل، استفاده بیشتر از توان بخش خصوصی است تا هیچ طرح و پروژه ای در گرگان بی سرانجام باقی نماند.
وی، توجه و توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری را یکی از نیازها و اولویت های گرگان دانست و گفت: مشارکت بخش خصوصی برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری بویژه در بافت قدیم و تاریخی گرگان به طور جدی و در زمان بندی میان مدت و بلند مدت در دست اقدام و اجرا است.
به گفته وی، احداث زیرساخت ها با فراهم آوردن امکان جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی، راهکار مهم توسعه و تحول اقتصادی گرگان است و می تواند موجب تحول بزرگی در اقتصاد شهر شود.
دادبود اظهار داشت: جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان گرگان به دلیل نبود امکان بهره برداری صحیح و مناسب، هنوز زمینه ساز توسعه اقتصادی نشده و مرکز استان گلستان را از فرصت جذب گردشگران و درآمدهای بیشتر محروم کرده است.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های بلند مدت شهرداری گرگان کمک به رونق بیشتر گردشگری با اجرای طرح های گوناگون، احیای بافت تاریخی و فراهم کردن امکانات در نقاط گوناگون شهر است تا توریسم به جاده و محله خاصی محدود نشود.
شهردار گرگان ادامه داد: اجرای 30 سایت گردشگری در مرکز گلستان از برنامه های اولویت دار شهرداری است تا با تکمیل آن علاقه مندی در گردشگران برای سفر به این شهر ایجاد شود.
وی، احیای بافت تاریخی گرگان را یکی از ماموریت های شهرداری برای زمینه سازی جذب گردشگر دانست و اظهار داشت: وسعت زیاد و وجود جاذبه های فراوان در این بافت می تواند به جاذبه مهمی برای گردشگران تبدیل شود.
دادبود، همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از اولویت ها بیان کرد و افزود: در سال های گذشته هیچ اتوبوسی به ناوگان گرگان اضافه نشده بود ،اما امسال با اعتبار 130 میلیارد ریالی 20 دستگاه اتوبوس خریداری و وارد چرخه حمل و نقل عمومی شد.
وی به راه اندازی خط اتوبوس تندرو ( brt) اشاره کرد و گفت: مطالعه این طرح آغاز شده و در دو مسیر جرجان به انجیرآب و یا ناهارخوران به شهید قندهاری در اولویت اجرا قرار دارد.
دادبود ادامه داد: در صورت راه اندازی این طرح خیابان امام خمینی (ره) به عنوان یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر پیاده راه شده و تردد خودرو در آن محدود می شود.
شهردار گرگان در مورد سامان دهی مشاغل مزاحم در ورودی شهر نیز گفت: با راه اندازی مجتمع خدمات خودرویی در آینده نزدیک، این مشاغل شامل تعمیرگاه ها و مکانیکی ها به آن منتقل تا ورودی شهر زیبا تر شود.
وی از احداث تقاطع غیر همسطح در ورودی غربی گرگان خبر داد و اظهارداشت: اجرای این طرح بار سنگین ترافیک خودرویی به خصوص در ایام و ساعت شلوغ را خواهد کاست.
به گفته وی، این طرح ها با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی پس از زمان تحویل در مدت یکسال ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.
دادبود همچنین بر لزوم تقویت ساختار آتش نشانی گرگان تاکید کرد و گفت: این مجموعه علاوه بر نیازمندی به لوازم و امکانات جدید و روزآمد، به نیروی انسانی زبده و آموزش دیده محتاج است.
وی یادآور شد: برای حل این مشکل، آتش نشانی گرگان علاوه بر خرید 2 دستگاه ماشین جدید و راه اندازی مرکز شماره 7 آتش نشانی تا آخر سال، به زودی 40 نیروی جدید به خدمت خواهد گرفت.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان افزون بر 500هزار نفر جمعیت دارد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.