به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمود علی فر روز شنبه در مراسم اهدای یکصد کلاه ایمنی به موتورسواران این شهرستان بدون اشاره به آمار فوتی ها، افزود: 20 درصد فوت شدگان در سوانح رانندگی درون شهری گنبد نیز عابرین پیاده بوده اند.
وی اضافه کرد: به طور کلی 60 درصد تصادفات منجر به فوت درون شهری در گنبدکاووس طی پنج ماه گذشته مربوط به موتورسیکلت ها و 40 درصد نیز سایر وسایل نقلیه بوده است.
سرهنگ علی فر گفت: در تصادفات منجر به جرح نیز 47 درصد مجروحان را راکبان موتورسیکلت، 15 درصد ترک نشینان این وسیله نقلیه، 18 درصد عابرین پیاده تشکیل می دهند و 20 درصد این افراد از سرنشینان دیگر وسایل نقلیه بوده اند.
وی تصریح کرد: درصورت استفاده راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت از کلاه ایمنی، آمار فوتی ها در سوانح رانندگی مربوط به این وسیله نقلیه تا 73 درصد کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس نیز دراین مراسم گفت: رعایت نکردن حق تقدم با 46 درصد و توجه نکردن به جلو با 24 درصد دو عامل اصلی در تصادفات درون شهری این شهرستان است.
سرهنگ منصور وحیدی فر با بیان اینکه موتورسیکلت ها سهم بالایی در بروز تصادفات در این شهرستان دارند، گفت: ارزان و کم استهلاک بودن، قدرت مانور بالا و نزدیک بودن روستاها و شهرها به یکدیگر از عوامل گستردگی استفاده از این وسیله نقلیه و سهم بالای آن در سوانح رانندگی است.
وی، توجه نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی، عبور از چراغ قرمز، حرکت در پیاده روها و معابر عبور ممنوع را از مهمترین تخلفات راکبان موتورسیکلت ها در گنبدکاووس برشمرد و اضافه کرد: درصورت رعایت قوانین و استفاده از کلاه ایمنی بخش قابل توجهی از تصادفات و فوتی های ناشی از آن در منطقه کاهش می یابد.
سرهنگ وحیدی فر گفت: توزیع یکصد کلاه ایمنی رایگان بین موتورسیکلت سواران که با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان صورت می گیرد، در راستای ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و کاهش آسیب راکبان و ترک نشنینان این وسیله نقلیه در سوانح رانندگی است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.