براساس اعلام روز جمعه دادگستری به ایرنا هادی هاشمیان با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از بنیاد صیانت از خانواده تا طرح مشاور همراه اظهارداشت: طبق بررسی ها پایین بودن میزان شناخت زوجین جوان از یکدیگر و تکالیف زندگی مشترک در بسیاری از موارد علت جدایی آنها بوده و به همین علت اجرای طرح صیانت از خانواده در استان گلستان آغاز شد.
وی با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: در این طرح زوج هایی که در آستانه آغاز زندگی مشترک هستند، علاوه بر آموزش های بهداشتی در دوره های آموزشی با مباحث روانشناختی و حقوقی آشنا و از تکالیف و وظایف شرعی خود آگاه می شوند.
به گفته وی، در این طرح زوجین پس از ازدواج نیز تا چند سال پایش می شوند تا در صورت نیاز کمک های روانشناسی و حقوقی دریافت کنند.
رییس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: این طرح به صورت پایلوت در علی آباد کتول اجرا شد که نتایج خوبی هم داشت و هم اینک در همه شهرهای استان اجرای آن آغاز شده است.
هاشمیان، حضور قضات زن و مشاوران در محاکم خانواده و اطفال و فعال کردن دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان را از دیگر طرح هایی برشمرد که در حوزه قضایی استان برای تحکیم بنیان این نهاد دنبال می شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به حساسیت و سختی کار همکاران قضایی در محاکم و به منظور کاستن آسیب های محیط کار بر خانواده کارکنان نیز طرح مشاوره همراه در استان اجرا می شود.
به گفته وی، این طرح بامشارکت اداره کل بهزیستی استان اجرایی شده و در قالب آن خدمات مشاوره ای به کارکنان قضایی و اداری و اعضای شورای حل اختلاف استان و خانواده های آنها با تخفیف ارائه می شود.
هاشمیان افزود: طرح ازدواج آگاهانه از دیگر برنامه ها بوده که کارکنان مجرد در قالب کارگاه های آموزشی معیارهای درست انتخاب و مهارت های رفتار و تعامل در زندگی مشترک را فرامی گیرند.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.