به گزارش خبرنگار ایرنا بهجت تربتی نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری بدون اشاره به تعداد مدارس شهرستان اظهار داشت: بیشتر این مدرسه ها مربوط به مقطع ابتدایی است و با توجه به سرانه هفت دهم مترمربع هر دانش آموز، مرکز استان گلستان با کمبود فضای آموزشی مواجه است.
وی با بیان این که در حال احیا و بازسازی مدارس تخریبی هستیم، افزود: برای سال جاری در این بحش از محل اعتبارات استانی 58 میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی 150میلیارد ریال مصوب شده است.
مدیر آموزش وپرورش گرگان در مورد اقدامات برای بازسازی مدارس شهرستان گفت: به زودی مدرسه 22 بهمن گرگان که از وضعیت نامناسبی برخوردار است، تخریب و مدرسه 6 کلاسه روستای شمس آباد نیز در حال تخریب بوده و اعتبار بازسازی آن از محل کمک های خیرین مدرسه ساز تامین شد و مدارس شهید قندهاری و سجادیه نیز در آستانه بازسازی کامل است.
تربتی نژاد گفت: مدرسه ملاصدرا در حال بازسازی و در بهمن ماه مدارس هدایت و شفقت به بهره برداری می رسد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص تجاری سازی بخشی از فضاهای مدارس براساس بند ه تبصره 9 قانون بودجه، گفت: این قانون سال گذشته نیز وجود داشت، اما نتوانستیم در این بخش اقدامی انجام دهیم، اما برای سال جاری با دستور استاندار 33 مدرسه در سطح استان در این بخش قرار گرفته که سهم گرگان پنج مدرسه است.
به گفته وی، مشکلاتی در بخش با شهرداری ها وجود داشته که با مکاتبات انجام شده از سوی استانداری امید داریم به زودی مشکلات برطرف و بتوانیم بخشی از فضاهای مدارس را به منظور تامین قسمتی از اعتبارات، تغییر کاربری دهیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان همچنین درخصوص آخرین وضعیت زمین مدرسه طالقانی گرگان که به پارکینگ خیابان پنجم آذر جنب فرمانداری و بخشی از پارک شهر گرگان ملحق شده است، گفت: شهرداری قرار است زمینی مناسب و هم ارزش زمین کنونی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد که تاکنون اقدامی نشده است.
وی اضافه کرد: زمین های در نظر گرفته شده از سوی شهرداری به عنوان معوض، به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مساحت مناسب ساخت مدرسه نیست، زیرا براساس استانداردهای وزارتخانه برای ساخت یک واحد آموزشی 6 کلاسه ابتدایی به حداقل 2 هزار مترمربع زمین نیاز است.
تربتی نژاد همچنین اظهارداشت: پیش بینی می شود امسال تعداد کل دانش آموزان شهرستان به 90 هزار نفر برسد که هفت هزار و 734 نفر پایه اول ابتدایی و 44 هزار و 220 نفر برای کل این مقطع خواهد بود.
وی تعداد دانش آموزان دوره اول متوسطه حدود 18 هزار و 648 نفر و دوره دوم متوسطه 10 هزار و 50 نفر پیش بینی کرد.
به گفته وی، برای مدارس فنی و حرفه ای به همراه کاردانش نیز پنج هزار نفر پیش بینی شده است.
وی همچنین به اردوگاه دانش آموزی نشاط واقع در جنگل توسکستان اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه که یک مرکز خدمات آموزشی، تفریحی و رفاهی بوده تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید داریم با وصول به موقع اعتبارات، تا پایان سال شاهد بهره برداری آن باشیم.
مدیر آموزش و پرورش گرگان الزام خانواده ها به خرید نوشت افزار از فروشگاه های خاص و معرفی شده از سوی مسوولان مدارس را خلاف مقررات بیان کرد .
وی همچنین با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به گلستان و تصویب هشت پروژه برای استان گفت: از این تعداد 6 پروژه مختص شهرستان گرگان است که شامل پنج مدرسه شهری و روستایی و خوابگاه و فضای ورزشی اردوگاه نشاط در توسکستان است.
اول مهر امسال حدود 350 هزار دانش آموز گلستانی برای تحصیل در مقاطع مختلف به مدرسه می روند.
از 2 هزار و 580 مدرسه در گلستان، 2 هزار و 156 واحد آموزشی دولتی و مابقی غیردولتی است که 847 واحد با سه هزار و 696 کلاس به دلیل پراکنده بودن روستاها در نواحی محروم و دورافتاده مرزی، در مقطع ابتدایی و متوسطه اول مختلط است.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.