به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عارف روز پنجشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسوولان گلستان در گرگان با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه آموزش عالی اظهار داشت: اولویت مهم گلستان برای نقش آفرینی در آینده کشور باید توسعه علم و فن آوری باشد.
این نماینده مجلس افزود: اگر چه کشور باید از توسعه کمی در حوزه آموزشی پرهیز کند، اما گلستان به دلیل نداشتن زیرساخت های لازم باید از این قاعده استثنا باشد.
دکتر عارف ادامه داد: تجربه استان های کشور نشان می دهد گلستان در مسیر تقویت کمی آموزش های خود باید توسعه جهت دار و با برنامه را در دستور کار قرار دهد.
وی ادامه داد: یکی از اولویت هایی که در آینده آموزشی تاثیرگذار است، توجه ویژه به پارک های علم و فن آوری بوده که تقویت این زیرساخت مهم در بهبود وضعیت کشور در بخش های گوناگون نقش آفرینی خواهد کرد.
به گزارش ایرنا معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم از توسعه فراوان و بی برنامه واحدهای آموزش عالی در کشور انتقاد کرد و گفت : متاسفانه در سالهای گذشته بسیاری از ارگان ها و دستگاه ها به طور مستقل اقدام به تاسیس دانشگاه کردند تا آسیب های زیادی به روند تولید علم کشور وارد شود .
مجتبی شریعتی نیاسر اظهار داشت: در هیچ جای دنیا اینگونه نیست که هر مجموعه ای بخواهد مجوز تاسیس دانشگاه بگیرد و پایه گذار آموزش در رشته های گوناگون شود.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید و با اطلاع از این روند نامناسب، از توسعه این اقدامات جلوگیری و به عنوان نمونه 300 مرکز علمی کاربردی در کشور تعطیل شد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وزارت علوم و وزارت بهداشت تنها مراجع رسمی و قانونی آموزش عالی کشور هستند و بقیه دستگاه ها نمی توانند به تنهایی وارد این عرصه شوند.
شریعتی نیاسر همچنین بر ادغام مراکز بزرگ دانشگاهی تاکید کرد و گفت: بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا با هدف بهره مندی از ظرفیت ها در یکدیگر تلفیق شدند، اما مراکز آموزش عالی کشور ما از این قافله عقب مانده و هنوز برنامه ای برای این کار ندارند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.