به گزارش خبرنگار ایرنا حسین کمالی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های گلستان اظهار داشت: برخی احزاب در کشور برنامه های مشخصی ارائه کرده و دارای تشکیلات کاملی هستند، اما نمی دانیم چرا رشد نکرده و قدرتمند نشدند.
وی بیان کرد: یکی از کارکردهای احزاب به قدرت رساندن افراد در مسوولیت های مهم است، اما متاسفانه در ایران افراد پس از کسب رای و استفاده از پشتوانه احزاب برای جلب آرای مردم، تعلق حزبی خود را پنهان کرده و انکار می کنند.
رییس خانه احزاب افزود: برخی روسای جمهور پیشین نمونه های عینی این پنهان کاری ها و نادیده گرفتن نقش حزب در پیروزهای خود هستند که با نشستن بر صندلی ریاست جمهوری، دیگر به آرمان ها و اهداف و رویکردهای حزب توجه نکرده اند.
کمالی ادامه داد: یکی از عوامل عقب ماندگی کشور نداشتن احزاب با برنامه بوده که نتیجه آن شکل نگرفتن توسعه سیاسی، اجتماعی در ابعاد گوناگون است.
وی گفت: بسیاری از شرایط کنونی مانند قدرت نداشتن احزاب، نقش کم آنها در توسعه و رویگردانی مدیران از کار حزبی نتیجه اقدامات نادرست پیشینیان است که تلاش می کنیم با اصلاح ساختارها و تغییر قوانین مرتبط، زمینه را برای فعالیت هر چه بهتر و مطلوب تر حزب ها و تشکل های سیاسی فراهم کنیم.
او همچنین گفت: خانه احزاب گلستان به عنوان چهاردهمین خانه احزاب استان های کشور در گرگان گشایش می یابد که امیدواریم نتیجه اقدامات این مجموعه فراهم شدن شرایط فعالیت احزاب فارغ از تفکر و نگاه سیاسی باشد.
کمالی اظهار داشت: خانه احزاب کشور که به دلیل سیاست دولت های نهم و دهم تعطیل شده بود، در دولت تدبیر و امید بازگشایی شد تا اندیشه های سیاسی موجود در جامعه بدون توجه به نگرش های حزبی فرصت گفتگو و تبادل اندیشه ها را پیدا کنند.
وی افزود: خانه های احزاب محلی برای تمرین گفتگو میان گروه های غیرهمفکر در جامعه است تا با پذیرش تفاوت اندیشه های افراد، به زندگی در فضایی آرام و بدون تنش بپردازند.
رییس خانه احزاب ایران به تهیه پیش نویس جدید خانه احزاب نیز اشاره کرد و گفت: قانون جدید احزاب برای ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تهیه شده و در انتظار کسب آرای حداکثری نمایندگان مردم است.
به گزارش ایرنا خانه احزاب استان گلستان عصر امروز در گرگان گشایش می یابد.
به گفته احسان مکتبی مدیرکل دفتر سیاسی استانداری گلستان، در این استان31 حزب و تشکل سیاسی دارای پایگاه و جایگاه ثابت بوده و مشغول فعالیت هستند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.