راضیه نیازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 28 هیات ورزشی فعال ویژه بانوان در گنبدکاووس وجود دارد که با استفاده از مربیان آموزش دیده، دوره های مختلف آموزشی برای ورزشکاران برگزار می کنند.
وی افزود: برای بعضی از رشته ها مثل والیبال، بسکتبال، شمشیربازی، بدمینتون، شطرنج، ژیمناستیک، جودو و جانبازان و معلولان سالن مشترک بانوان و آقایان در گنبد کاووس وجود دارد و سالن ورزش های رزمی نیز بزودی افتتاح می شود.
مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس تصریح کرد: برای بانوان ورزشکار فقط یک سالن به نام 'شهیده بانوان' با رویکرد رشته های توپی وجود دارد که کافی نیست.
** وجود بیش از 100 مربی و 27 داور بانو در گنبدکاووس
به گفته نیازی هم اینک بیش از 100 مربی درجه سه، 11 مربی درجه 2، یک مربی درجه یک و سه مربی با مدرک بین المللی در کنار 18 داور درجه سه، 6 داور درجه 2، دو داور درجه یک و یک داور بین المللی بانو در گنبدکاووس وجود دارند.
وی تاکید کرد: شمار داوران بانو در این شهرستان نسبت به رشته های ورزشی کم است اما در بیشتر رشته ها مربی آموزش دیده در زمینه قهرمان پروری در رشته های مختلف فعالیت دارند.
وی افزود: 10 باشگاه خصوصی ویژه بانوان در گنبدکاووس وجود دارد که بیشتر آنها در رشته ورزش های همگانی فعالیت می کنند و 39 باشگاه خصوصی آقایان نیز فعال است که بانوان صبح ها از امکانات آنها بهره می گیرند.
** حدود 30 ورزشکار بانو مدال آور در گنبدکاووس وجود دارد
مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با بیان اینکه تقریبا سه هزار بانوی ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان وجود دارند، اظهار داشت: تعداد واقعی ورزشکاران خیلی بیشتر از این رقم است اما با توجه به پیگیر نبودن بانوان ورزشکار برای تکمیل مدارک بیمه ای خود، آخرین آمار رسمی محدود به همین سه هزار نفر است.
وی افزود: حدود 30 بانوی قهرمان مدال آور در رشته های دو و میدانی، والیبال، دوگانه، سپک تاکرا، فوتبال، جانبازان و معلولان، نابینایان و کم بینایان و تیر و کمان در گنبدکاووس وجود دارند.
نیازی ادامه داد: این ورزشکاران تاکنون موفق به کسب مدال های مختلف در سطح کشوری و بین المللی شده اند که بیشتر آنان فعال در رشته دو و میدانی هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای ورزشکاران بانو در گنبدکاووس، نیازمند ساخت فضای مناسب همراه با امکانات و تجهیزات لازم ویژه آنان در این شهرستان هستیم تا شاهد شکوفایی بیش از بیش این قشر در عرصه های مختلف باشیم.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان واقع شده است.
3042/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.