پرویز فرخی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسلط فنی سرمربی تیم ملی نسبت به بازیکنان پایین تر بود و لازم است برای حل این مشکل بزرگ از سرمربیان کشورهای صاحب سبک در والیبال ساحلی همچون برزیل و آمریکا در تیم ملی استفاده شود.
وی بیان کرد: هر دو تیم الف و ب ایران در مرحله مقدماتی عملکرد خوبی داشتند، اما پس از صعود و در دیدار با تیم های قدرتمند چیزی برای عرضه نداشتند و با اشتباهات تاکتیکی ناشی از ضعف فنی مربیان از رسیدن به مدال ارزشمند این مسابقات بازماندند.
بازیکن سابق تیم ملی والیبال ساحلی افزود: سرمربی کنونی تیم ملی از زحمتکشان والیبال ساحلی ایران است، اما از نظر فنی در حدی نبود که بخواهد بازیکنان را در مسابقات بزرگ مدیریت کرده و در لحظات دشوار تاکتیکی مفید برای رسیدن به پیروزی ارائه کند.
فرخی ادامه داد: برخی ایرادات والیبال ساحلی مربوط به مدیریت این رشته است، درحالی که کشورهای دیگر برای هر تیم یک گروه مربیگری شامل سرمربی، مربی بدنساز و آنالیزور به خدمت می گیرند، ما همچنان همه مسوولیت های تیم های ملی را به یک نفر واگذار می کنیم و از او توقع قهرمانی داریم.
کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ساحلی گفت: به عنوان نمونه در مسابقات سال گذشته جهانی تک ستاره کیش مسوولیت هشت تیم حاضر در تورنمنت به عهده یک نفر بود، اگر این فرد توان فنی کافی نیز داشته باشد از نظر توان جسمی و بدنی قادر به انجام همه کارها نیست.
وی بیان کرد: اگر می خواهیم از سرمربی خارجی استفاده شود باید همانند سرمربی تیم ملی فوتبال قراردادی بلندمدت تنظیم کرده و با بهره گیری از دانش و تخصص این فرد والیبال ساحلی را به روزهای اوج بازگردانیم.
فرخی اظهارداشت: بی توجهی به تیم های پایه و کوتاهی در بازیکن سازی از عوامل ناکامی تیم های ملی والیبال ساحلی در چند سال اخیر است و موجب شده پشتوانه تیم ملی بزرگسالان ضعیف و فاقد توانایی کافی برای رقابت با مدعیان آسیایی و جهانی باشد.
به گفته وی، بسیاری از بازیکنان رده های سنی پایه ایران هنوز حضور در مسابقات خارج از کشور را تجربه نکرده اند و نمی توان از آنان در رقابت های برون مرزی توقع معجزه داشت.
وی به مسابقات تک ستاره مهرماه در بندرترکمن نیز اشاره کرد و گفت: برای این تورنمنت هشت تیم از قزاقستان ثبت نام کردند تا اهمیت پشتوانه سازی را به ما نشان دهد.
بهمن سالمی و رحمان رئوفی از گنبدکاووس و حامد میرزاعلی و آرش وکیلی ساحلی بازان آق قلایی حاضر در هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 در رشته والیبال ساحلی بودند که از دستیابی به مدال بازماندند.
گلستان که 27 ورزشکار به این ر قابت ها اعزام کرده بود در سه رشته تیمی کبدی مردان و زنان و والیبال مردان به مدال طلا رسید.
7333/3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.