به گزارش خبرنگارایرنا، دراین آیین که چهارشنبه شب با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، برگزار شد، فرماندار کلاله با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی متمرکز937 پروژه ویژه هفته دولت گفت: با 580 میلیارد ریال هزینه و اعتبار پیش بینی شده، 871پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا افتتاح و عملیات اجرایی 66 پروژه دیگر نیز آغاز شد.
محمد حمیدی ادامه داد: با بهره برداری ازپروژه های یاد شده برای 990 نفر اشتغال ایجاد می شود.
فرماندار کلاله در ادامه به بخش دیگری از ازطرح های این شهرستان در سالجاری اشاره کرد و گفت: احداث و راه اندازی شهرک صنعتی با محوریت مشارکت سرمایه گذاران، حل اختلاف منابع طبیعی با مردم ، تسریع در عملیات اجرایی دوبانده کردن مسیر ارتباطی دوراهی کلاله به مرکز شهرستان، بهسازی و آسفالت محور جاده سلامت کلاله تا خدر اولیاء ، تسریع در عملیات اجرایی پروژه در دست اجرای درمانگاه تامین اجتماعی وبهره برداری از آن تا پایان سالجاری، برخی از طرح های مهم و شاخص شهرستان کلاله در سالجاری است.
در ادامه این مراسم، یک استاد حوزه و دانشگاه از قم نیز با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به تشریح فلسفه غدیر و اهمیت و ویژگی های واقعه غدیرخم پرداخت. حجت الاسلام مصطفی ابراهیمی افزود: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) درآخرین حج خود در روز 18 ذیحجه در بین راه مکه به مدینه در سرزمین غدیرخم که هزاران تن از حجاج حضور داشتند با قرائت خطبه‌ای طولانی خطاب به مسلمانان فرمودند: دو چیز گرانبها را به عنوان امانت در میان شما می گذارم یکی کتاب خدا قرآن کریم و دیگری اهل بیت و خاندانم هستند.
وی ادامه داد : نبی مکرم اسلام (ص)فرمودند: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» هر کس که من مولا و یاور او هستم پس علی (ع) مولا و یاور اوست.
وی گفت: مهمترین رسالت رسول مکرم اسلام (ص) در چنین روزی، ماموریت از طرف خداوند برای معرفی جانشین بعد از خودش بود که با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان خلیفه و وصی بعد از خود، از مردم خواست تا آن حضرت را یاری کنند.
مدیحه سرایی بوسیله یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، اجرای تواشیح بوسیله گروه تواشیح الغدیر ، تکریم نمادین از سیدها و سیده های کلاله و افتتاح محراب مصلی نماز جمعه کلاله که با افزون بر700میلیون ریال هزینه از محل کمک های مردمی خیرین و نمازگزاران اجرا شده است ، ازاهم برنامه های جشن بزرگ عید سعیدغدیردر شهرستان کلاله بود.
شهرستان کلاله با بیش از130هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و در آیین بزرگداشت غدیر و شهدای دولت، روحانیون، مدیران دستگاه های اجرایی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جمع زیادی قشرهای محتلف کلاله حضور داشتند.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.