به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی دوشنبه شب در آیین تجلیل از پزشکان برتر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فاز نخست این طرح در قالب 100 تخت بیمارستانی همراه با تجهیزات روز پزشکی و درمانی است.
عملیات اجرایی بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج «شهید دکتر جلیل» از سال 85 آغاز شد و پس از 12 سال هم اینک فاز نخست آن آماده افتتاح شده است.
بر اساس چشم انداز 1404 و هدفگذاری دولت دوازدهم تعداد تخت‌های بیمارستان در کشور و در مراکز استان‌ها به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت و در سایر شهرستان‌ها نیز به یک تخت خواهد رسید.
وی با بیان اینکه متولی ساخت فضای فیزیکی این طرح بزرگ بهداشتی و درمانی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این بیمارستان در هشت طبقه ساخته شده و تاکنون رقمی افزون بر 600 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در سال 85 بوده که در زمینی به مساحت سه هکتار و بازیربنای 25 هزار مترمربع در حال ساخت است.
امکانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه،CCU و ICU پیش بینی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: امکانات آموزشی از قبیل سالن اجتماعات، کلاس‌های بالینی، کتابخانه و پاویون برای اقامت دانشجویان از بخش‌های این بیمارستان درمانی و آموزشی است.
ساختمان برخی بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بانمایی فرسوده و قدیمی دچار وضعیت نامناسب هستند.
ساختمان فیزیکی برخی بیمارستان‌های استان به ویژه شهر یاسوج مربوط به قبل از انقلاب بوده و قدمتی بالای 40 سال دارند.
مجموع تخت‌های موجود در بیمارستان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد حدود 980 تخت است که بیش از 700 مورد از آن مربوط به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: با بهره برداری از سه بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج، 100 تختخوابی گچساران و 32 تختخوابی باشت شمار تخت‌های بیمارستانی در استان به بیش از هزار تخت خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: حدود 480 تخت ظرف یک ماه آینده به تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان اضافه خواهد شد.
اورنگ ایلامی افزایش 2 برابری تخت‌های بیمارستانی در استان را یادآور شد و گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و اتمام برخی طرح‌های در دست ساخت تعداد تخت‌های بیمارستانی از 534 تخت به یک هزار و 152 تخت در بخش دولتی می‌رسد.
ایلامی شمار پزشکان متخصص استان از 170 نفردر سال 92 به 267 رشته در سال 97 رسید ه است.
وی بیان کرد: تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری استان از 29 پایگاه به 41 مورد رسیده که استان در این شاخص از استان‌های برتر کشور است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.