فرید محبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان در بخش خوداشتغالی500 میلیون ریال و در بخش کارفرمایی یک میلیارد ریال است.
وی افزود:از بدو تأسیس کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 30 هزار و 758 طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان با یک هزار و 940 میلیارد ریال اعتبار با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد و بانک‌های عامل اجرا شده است که زمینه اشتغال 9 هزار و 662 خانوار فراهم شد.
محبی گفت: با اجرای این طرح ها 19 هزار و 200 نفر از افراد زیر پوشش خودکفا و از حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.
محبی به چرخه اجرای طرح‌های اشتغال اشاره کرد و گفت:در ابتدا استعدادیابی از مددجویان انجام می‌شود و بعد از این مرحله مشاوره شغلی و در صورت نیاز آموزش‌های موردنظر ازجمله فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی انجام و درنهایت با خرید وسایل و ملزومات موردنیاز جهت اجرای طرح به‌صورت عملی اقدام می‌شود.
وی در خصوص نظارت بر اجرای طرح‌ها بیان کرد: بعد از اجرای طرح به مدت چهار بار در طول یک سال طرح مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد که این روند تا پنج سال ادامه می‌یابد و منجر به پویایی، پایداری و درآمدزایی و نهایتاً خودکفایی خانواده‌ها می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس ارزیابی و راستی آزمایی انجام‌شده از طریق اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین معاونت توسعه مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری 95 درصد طرح‌های اشتغال این نهاد از پایداری لازم برخوردار و صحت اجرای آن‌ها مورد تأیید است.
محبی اظهار کرد:در حال حاضر 13 نفر از کارشناسان فنی اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بر 13 هزار و 135 طرح اشتغال اجراشده این نهاد به‌طور مداوم نظارت دارند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری این نهاد در حوزه اشتغال، برگزاری دوره‌های آموزش‌ فنی و حرفه‌ای برای مددجویان است، گفت: پنج هزار و 466 نفر از مددجویان این نهاد بااعتبار 869 میلیون تومان از ابتدای سال گذشته تاکنون از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده اند.
وی به نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندی مددجویان اشاره و بیان کرد: آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار، به گسترش مشاغل پایدار، توانمندسازی مددجویان و خروج تدریجی آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد کمک می‌کند.
محبی یادآور شد: از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون 54 هزار و 721 نفر در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد آموزش‌دیده‌اند.
وی در خصوص اشتغال مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از طریق مراکز کاریابی گفت: 188 نفر از مددجویان این نهاد از ابتدای سال گذشته از طریق مراکز کاریابی شاغل و جذب بازار کار شده‌اند که در این زمینه 127 میلیون تومان هزینه شده است.
32 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
9 درصد از جمعیت کل این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال و یکهزار و 200 بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان بهمئی با 18 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.