سید ظهیرالدین پورالحسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این رقابت ها که روزهای 23 مرداد تا سوم شهریور در بندر انزلی با حضور 14 تیم از استان های سراسر کشور برگزار شد، دانش آموزان گچسارانی در سه بخش پناهگیری،خروج ایمن و اطفای حریق مدال طلا را کسب کردند.
وی اظهار کرد: این دانش آموزان در بخش های دو امدادی و اتل بندی مقام دوم را نیز به دست آوردند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت : دانش آموزان این شهرستان در مرحله نخست ششمین المپیاد طرح ملی دادرس کهگیلویه و بویراحمدکه اوایل سال جاری برگزار شد رتبه نخست را کسب کرده بودند.
پورالحسینی افزود: ششمین المپیاد طرح ملی دادرس دانش اموزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور تیم های دادرس شهرستان های استان در مراحل اسکان اضطراری، حمل گروهی، حمل بک برد، آتل بندی، بانداژ، کنترل و ارزیابی، سی در آر و آزمون کتبی به میزبانی یاسوج برگزار شد.
وی بیان کرد: در این المپیاد 16 تیم پسرانه و دخترانه از متوسطه اول حضور داشتند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: طرح ملی دادرس در سال تحصیلی 97-96 در 20 مدرسه این شهرستان با بیش از 560 دانش آموز دوره اول متوسطه اجرا شد.
وی بیان کرد: در این طرح 20 تیم 14 نفره پایه هشتم با شاخص‌های پناه گیری، خروج ایمن، حمل مصدوم و کنترل حیاتی آشنا شدند.
پورالحسینی اظهار داشت: در این طرح چهار مربی به مدت 16 ساعت دانش آموزان را در زمینه پناه گیری، خروج اضطراری، اسکان موقت، کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و چگونگی حفظ خونسردی در زمان بروز حوادث آموزش دادند.
وی تصریح کرد: از میان این تعداد تیم دانش اموزان مدرسه دخترانه شاهد و پسرانه شهید بهشتی به مرحله استانی راه یافتند که پس از رقابت با 16 تیم از استان موفق به کسب رتبه اول استانی شدند.
25 هزار دانش آموز پسر و دختر در مدارس این شهرستان مشغول به علم آموزی هستند.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.