به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز سه شنبه در نشست توسعه شهرستان بهمئی در یاسوج با اشاره به اینکه محرومیت زدایی جزو برنامه های اصلی نظام و دولت است، اظهار داشت: سال های قبل فعالیت هایی از سوی برخی دستگاه های اجرایی این استان برای کاهش محرومیت در نقاط مختلف استان انجام می شد اما به دلیل نداشتن انسجام لازم چندان اثربخش نبود.
وی افزود: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های استانی و ملی را برای محرومیت زدایی از تمامی مناطق این استان به ویژه شهرستان بهمئی به کار گیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شاخص های توسعه شهرستان بهمئی باید روز به روز ارتقا یافته و فاصله آن با میانگین استانی کاهش پیدا کند.
احمدی عنوان کرد: آمار، ارقام و اطلاعات جدید و به روز تا یک هفته آینده از سوی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای تهیه و تدوین سند توسعه شهرستان بهمئی به سازمان برنامه و بودجه این استان ارائه شود.
وی ابراز داشت: این اطلاعات باید فراگیرتر از آمار و ارقام مندرج در سند آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد و یا برش استانی برنامه ششم توسعه باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارش دهی مستمر مدیران اجرایی این استان در زمینه اقدام های انجام شده برای محرومیت زدایی از شهرستان بهمئی ضروری است.
احمدی اظهار داشت: باید ارتباط بهمئی با مرکز کهگیلویه و بویراحمد تقویت شود زیرا در صورت تحقق چنین امری مردم این شهرستان انواع خدمات مورد نیاز خود را سریعتر و راحت تر دریافت کرده و به دیگر شهرها از جمله در استان خوزستان مراجعه نمی کنند.
وی افزود: هرگونه کم کاری یا سهل انگاری متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای تقویت ارتباط شهرستان بهمئی با مرکز استان نوعی خیانت است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سند توسعه شهرستان بهمئی از سوی این سازمان در حال تهیه و تدوین بوده و در مراحل نهایی است.
حسن نوروزی اظهار داشت: این سند شامل وضعیت موجود، مزیت ها و مشکلات، سیاست های عملیاتی و تعیین راهبردهای توسعه شهرستان بهمئی است که پس از تدوین به وزارت کشور ارسال می شود.
وی افزود: بر اساس این سند مهمترین ظرفیت های شهرستان بهمئی مربوط به حوزه های گردشگری، آب، کشاورزی، دامپروری، صنعت، معادن، نفت و گاز است.
نوروزی بیان کرد: می توان با استفاده از این ظرفیت های بالقوه اقدام های لازم را برای کمک به توسعه روزافزون شهرستان بهمئی و محرومیت زدایی از آن انجام داد.
وی عنوان کرد: عمده ترین مشکلات و کمبودهای شهرستان بهمئی بر اساس این سند مربوط به حوزه های راه، بهداشت و درمان، ارتباطات، آموزش و گازرسانی است.
شهرستان بهمئی به مرکزیت شهر لیکک با جمعیتی افزون بر 40 هزار نفر جزو شهرستان ‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است و در فاصله حدود 300 کیلومتری شهر یاسوج مرکز ابن استان قرار دارد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.