به گزارش ایرنا، سومین جشنواره ملی داستان کوتاه 'سقلاتون' به منظور ارتقاء توان نویسندگان، بهره‌مندی از خلاقیت و ایده‌های جدید در شهرستان گچساران روز سه شنبه به کار خود پایان داد و نفرات برتر معرفی شدند.
در بخش آزاد رتبه اول به سولماز اسعدی از تهران، رتبه دوم به امین اطمینان از خراسان و رتبه سوم به فاضله فراهانی از تهران تعلق گرفت.
در بخش بومی رتبه‌های اول تا سوم به مصطفی شمس از کرمان، صابر محمدی از گچساران و آرش محمودی از کرمانشاه اعطا شد.
مجتبی هژبری از خراسان، صابر محمدی از گچساران و عباس باباعلی از تهران رتبه های اول تا سوم را در بخش نفت کسب کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در اختتامیه سومین جشنواره ملی داستان کوتاه 'سقلاتون' گفت: 993 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سومین جشنواره جایزه ملی سقلاتون ارسال شد که از این تعداد 670 اثر در بخش آزاد، 120اثر در بخش نفت و 203 اثر در بخش بومی بود.
رضا دهبانی بیان کرد: از این تعداد 49 اثر در سه بخش بومی، نفت و آزاد به مرحله نهایی نخستین جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون راه‌ یافت.
دهبانی تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب ارتقای آگاهی مردم نسبت به مسائل فرهنگی و مذهبی می‌شود.
وی تصریح کرد: دولت نسبت به مسائل فرهنگی جامعه توجه و نگاه ویژه‌ای دارد.
دهبانی هنرمندان را سرمایه‌های گرانبهای هر جامعه دانست و گفت: هنرمندان با هنر خود می‌توانند نقش مهمی در رفع انواع مشکلات و معضلات این استان و معرفی هر چه بیشتر آن ایفا کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به جوایز سومین جایزه ملی داستان کوتاه در این شهرستان، گفت: در بخش‌های آزاد، بومی و نفت ، جایزه مقام نخست لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال است.
امیرحسین نوروزی گفت: مقام دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال و مقام سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 10میلیون ریال هدیه دریافت کردند.
سومین جایزه ملی داستان کوتاه «سقلاتون» 30 مرداد با حضور نویسندگان و هنرمندان سراسر کشور در این شهرستان برگزار شد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.