بلوک های سقفی پل استایرن که برخی فعالان ساختمانی از آن به عنوان «آتش پنهان» نام می برند، از نظر مراجع قانونی فعال در حوزه نظارت و کنترل بر ساخت و ساز، مصالح ساختمانی، استاندارد نیست و استفاده نادرست از آن عواقب جبران ناپذیری را برای ساکنان ساختمان ها می تواند به همراه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هنوز مرغوبیت و استاندارد بودن این نوع محصول صنعتی جدید در ساختمان سازی
از سوی مراجع ذیصلاح و نظارتی تایید نشده است.
وی تصریح کرد: 6 واحد تولیدی مصالح ساختمانی در استان کهگیلویه وبویراحمد که اقدام به تولید این نوع مصالح ساختمانی می کنند باید تاییدیه استاندارد بودن آن را از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان دریافت کنند.
فیلی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز باید از ادامه فعالیت این واحدهای تولیدی بدون نشان استاندارد به عنوان یک نهاد نظارتی جلوگیری کند.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: مصلی شهر دوگنبدان به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی بی کیفیت و غیراستاندارد نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است و نباید در شرایط کنونی از این مصلی استفاده شود.
فیلی همچنین یادآور شد: قبل از مبادله موافقت نامه ها در آغاز طرح های عمرانی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هماهنگی لازم انجام شود.
وی تصریح کرد: هیچ طرح عمرانی بدون پیش بینی اعتبار تخصیصی آن از محل های مختلف نباید آغاز و اجرایی شود.
بیش از 40 طرح عمرانی در بخش های مختلف در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده مورد ارزیابی و نظارت فنی قرار گرفت.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.