مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: جابجایی سنگ شکن‌های حاشیه رودخانه بشار یاسوج در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از اداره روابط‌ عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد،‌ محسن جعفری‌نژاد افزود: خشکسالی‌ها، کم بارشی‌های اخیر، رعایت‌نکردن حقآبه‌ها و برداشت‌های بی رویه از آب توسط کشاورزان و بهره‌برداران حاشیه رودخانه سبب کاهش دبی آب شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی رودخانه بشار طی شش‌ماه آینده سنگ شکن‌های حاشیه رودخانه جابجا می‌شوند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، کاهش دبی آب را تهدیدی برای زیست‌مندان دانست و خاطرنشان کرد: اگر تدابیری اندیشیده نمی‌شد شاهد فجایع زیست محیطی در رودخانه بشار بودیم.

جعفری‌نژاد بابیان اینکه تصمیمات کمیته اضطرار رودخانه بشار مفید است، اظهارداشت:ارائه مستندات و گزارش‌های حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از رودخانه بشار یاسوج به معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری و اعضای این کمیته سبب تصویب ممنوعیت کشت بهاره و پاییزه در حاشیه رودخانه بشار شده ضمن اینکه مصوب شد در این زمینه  تدابیر لازم توسط دستگاه‌های متولی آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی اندیشیده شود.

این مقام مسئول اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، سنگ شکن‌های حاشیه رودخانه بشار را یکی از تهدیدات بالقوه برای رودخانه دانست و گفت: وجود سنگ‌شکن‌ها در حاشیه رودخانه بشار یاسوج، برداشت از بستر و احیانا" ورود پساب آنها به رودخانه از دیگر تهدیدات برای زیست‌مندان به شمار می رود.

جعفری نژاد، ساماندهی رودخانه بشار را  از اولویت‌های محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: پیگیر مصوبه‌های جلسات ساماندهی رودخانه بشار به ریاست معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری و دبیری حفاظت محیط زیست استان تا حصول نتیجه خواهیم بود.

وی تاکیدکرد مجموعه محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه وضعیت رودخانه بشار  را رصد و پایش می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.