ولی رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کوه خامی با مساحت بیش از 25 هزار هکتار، کوه سرخ با 32 هزار هکتار و کوه دیل با 10 هزار هکتار مساحت از جمله مناطق حفاظت شده این شهرستان محسوب می‌شوند.
وی بیان کرد: خشکسالی چند سال اخیر موجب کاهش تولید ثمر درختان زالزالک، آلبالو وحشی، بنه، بلوط و کلخنگ در مناطق حفاظت شده این شهرستان شده است.
رمضانی اظهار داشت: 10 درصد از گیاهان دارویی مناطق حفاظت شده این شهرستان از جمله آویشن، لیزک و کارده بر اثر خشکسالی خسارت دیده‌اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران ادامه داد: همچنین به دلیل برداشت بی رویه این گیاهان خوراکی از سوی برخی از سودجوی در معرض انقراض است.
وی تصریح کرد: گونه‌های جانوری مناطق حفاظت شده این شهرستان از جمله پلنگ، خرس قهوه‌ای، سیاه گوش، کارکال، سمور، گرگ، کفتار، قوچ و میش و گونه‌های پرندگان کبک دری، بحری، پل، شاه پو در معرض تهدید است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: بیش از 80 حلقه چشمه در مناطق حفاظت شده شهرستان وجود دارد که 50 درصد از آنها پی خشکسالی‌های چند سال اخیر به شدت کم آب یا خشک شده است.
رمضانی ابراز کرد: برای آبرسانی به مناطق حفاظت شده این شهرستان یک دستگاه تراکتور سیار تأمین شده که روزانه یکهزارو 500 لیتر آب در آبشخورهای این مناطق توزیع می‌شود.
این شهرستان دارای سه منطقه حفاظت شده است که 13 محیط بان کار حفاظت از مناطق حفاظت شده این شهرستان را بر عهده دارند.
بیش از 11 مخزن تأمین آب حیات وحش در نقاط مختلف حفاظت شده این شهرستان وجود دارد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.