به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در کارگروه توسعه مدیریت استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: میز خدمت به عنوان پیشانی و مهمترین رکن دستگاه مربوطه برای تکریم و رعایت حقوق شهروندان محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: کارشناسان و نیروهای مستقر در میز خدمت ادارات باید بتوانند به مثابه یک مدیر و راهبر، تمامی فرآیند مراجعه یک ارباب رجوع را مشخص و از نابسامانی و بروکراسی‌های اداری تا حدودی جلوگیری کنند.
احمدی یادآور شد: یکی از اهداف اساسی در ایجاد میز خدمت در سطح دستگاه‌های اجرایی علاوه بر تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی، جلوگیری از سردرگمی مردم، کاهش میزان بروکراسی‌ها و همچنین تقسیم و تفکیک منظم وظایف از مبدأ است.
وی با بیان اینکه ایجاد میزخدمت به لحاظ مکان یابی نیز در بهترین بخش از ادارات باید ایجاد شود، گفت: پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیر اصولی و مفسده آمیز با کارکنان اداری از دیگر اهداف استقرار میز خدمت در نهادهای مختلف اجرایی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: هر مدیری پاسخگویی به دوستان و بستگان و انجام امور شخصی خود را به پس از وقت اداری موکول کند.
ظرف یک ماه گذشته از استقرار میز خدمت استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 2 هزار و 670 نفر مراجعه کرده‌اند که میانگین روزانه مراجعه کنندگان 92 نفر بوده است.
معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با یکهزار و 26 مورد دارای بیشترین تعداد مراجعه کننده بوده است.
احمدی همچنین بر ضرورت الکترونیکی کردن انجام امور اداری در سطح دستگاه‌های مختلف اجرایی به ویژه استانداری تاکید کرد.
وی همچنین با توجه به کمبود نیرو و خالی بودن برخی پست‌های سازمانی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای ساماندهی این وضعیت این است که بر اساس قانون هر نیرویی باید به پست‌های ابلاغی خود برگردد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.