حسن نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 20درصد از بودجه سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد معادل 720 میلیارد ریال براساس تبصره 18 برای حمایت از اشتغال توزیع نمی شود تا در قالب تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغالزا سرمایه گذاری شود.
وی بیان کرد: براساس تبصره19 نیز 140میلیارد ریال اعتبار در این استان توزیع نمی شود تا برای کمک های فنی و اعتباری در امر اشتغال سرمایه گذاری شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این میزان اعتبار برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی ذخیره خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد این 2 تجربه جدید که برای نخستین بار دولت دوازدهم بکار گرفته بتواند به رونق اشتغال در کشور کمک کند.
نوروزی اظهار داشت: میزان اعتبار تخصیص یافته امسال در نشست توزیع بودجه در شهرستان گچساران بررسی و بودجه هفت شهرستان دیگر در این هفته بین دستگاه های اجرایی توزیع می شود.
وی همچنین از جذب 470 میلیارد ریال از اعتبار باقی مانده سال مالی گذشته در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
در سال 91 کل بودجه عمرانی این استان اعم از استانی و ملی سه هزار و 420 میلیارد ریال بود که در سال 95 با حدود سه برابر رشد به رقمی افزون بر هفت هزار و320 میلیارد ریال رسید.
کل بودجه عمرانی در بودجه سال 96 در کهگیلویه و بویراحمد با بیش از سه برابر رشد نسبت به سال 92 رقمی افزون بر 12 هزار میلیارد ریال است.
سهم استان کهگیلویه وبویراحمد از کل اعتبارات عمرانی دولت در سال 92 حدود 62صدم درصد بوده که در سال 96 به 1.7دهم درصد رسید.
از مجموع بیش از 710 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی در کشور تنها 140 هزار میلیارد ریال آن در قالب اعتبارات استانی به استان ها تخصیص می یابد و حدود 570 هزار میلیارد ریال آن در قالب بودجه های ملی و متفرقه در اختیار دولت و وزارتخانه ها در مرکز هستند.
استان 713هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب ایران قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.