طرح ساماندهی گلزار شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 83 آغاز شد و هنوز ادامه دارد.
استان کهگیلویه و و بویراحمد یک هزار و 880 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز پنجشنبه در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: یکهزار و 791 مزار شهید در قالب 553 گلزار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 110 مزار شهید در قالب 93 گلزار ساماندهی نشده است.
وی مقاوم سازی و نماسازی گلزار مطهر شهدای یاسوج، مجهز کردن گلزار شهدای دهدشت و گچساران به وسایل گرمایشی و سرمایشی، تکمیل مرکز فرهنگی و حسینیه شهدای گلزارهای شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه را از اقدامات دولت از سال 92 تاکنون بیان کرد.
احمدی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید تعداد 27 هزار سرکشی و دیدار با خانواده‌های جامعه معزز ایثارگر در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کنگره ملی یکهزار و 880 شهید این استان و بیش از 900 یادواره شهید در دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
احمدی پرداخت مطالبات بازنشستگی شهدای معظم تا سال 95، پرداخت 65 میلیارد ریال معوض زمین به 650 نفر از جانبازان بالای 25 درصد و آماده پرداخت بودن 150 مورد دیگر با اعتبار پنج میلیارد ریال و واگذاری زمین به تعداد 190 نفر از جانبازان را از دیگر این اقدامات بیان کرد.
احمدی ابراز داشت: همچنین اشغال تعداد 849 نفر از محل سهمیه حداقل 25 درصد ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اشتغالزایی 420 نفر از طریق تسهیلات بانکی از اقدامات دولت از سال 92 تاکنون بوده است.
وی گفت: ابلاغ پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران (سیاست‌های 12 گانه ایلاغی سال 1389 مقام معظم رهبری) مورد توجه جدی قرار گرفته است.
میانگین کشوری در ساماندهی گلزار شهدا 76 درصد بوده که میانگین استان از کشور بالاتر است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.