شهریار رضوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات جهانی 'آی مت' 2018 مالزی با حضور بیش از 17 کشور جهان برای کودکان چهار تا 6 ساله در کشور مالزی برگزار شد.
وی بیان کرد: این دوره از مسابقات در سه رده سنی A کودکان چهار ساله، رده B کودکان پنج ساله، رده C کودکان 6 ساله و در پک های مختلف برگزار شد.
رضوانی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات که کودکان ایرانی برای دومین بار در آن شرکت می کردند، ایلیا دوهنده از پک آبی و محمد مهدی خرام از پک سبز هر دو از مرکز پیش دبستانی دهدشت در این مسابقات شرکت کردند.
وی افزود: ایلیا دوهنده کودک 6 ساله با خلافیت خود مقام اول را به خود اختصاص داد و کاپ قهرمانی را از موسس جهانی دریافت کرد.
رضوانی اظهار کرد: در اردیبهشت، همه کودکان آی مت دهدشت در پک های مختلف در مسابقات شهرستانی با هم رقابت کردند و برگزیدگان مرحله شهرستانی به مسابقات استانی اعزام شدند.
وی اضافه کرد: در مسابقات استانی پنج کودک توانستند جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کند.
رضوانی با اشاره به هزینه زیاد اعزام کودکان برای والدین به مسابقات جهانی عنوان کرد: تنها 2 کودک توانستند به مسابقات جهانی اعزام شوند.
رضوی عنوان کرد: طرح 'آی مت' نزدیک چهار سال است که در کشور آغاز به کار کرده و در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به مدت سه سال است که از طریق نمایندگی 'مهد کودک نوین' و 'پیش دبستانی نوید بهاری' در حال اجراست.
وی ادامه داد: طرح 'آی مت' برای اولین بار در کشور مالزی آغاز به کار کرد و در واقع می توان گفت که بنیانگذار طرح ' آی مت' کشور مالزی است.
این مسئول بیان کرد: بعد از آزمایش بر روی کودکان این طرح در 11 کشور جهان راه اندازی شد و کشور ایران یکی از کشورهایی است که از ابتدا با این طرح آغاز به همکاری کرد.
رضوی اضافه کرد: آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت (من ریاضی را دوست دارم) روشی نسبتا نوین در دهه های اخیر است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کاملا کاربردی و جذاب از طریق قصه، بازی و سرگرمی به کودکان آموزش داده می شود.
2 هزار کودک در 9 مهد کودک در مناطق شهری و 43 مهد کودک در مناطق روستایی شهرستان کهگیلویه آموزش های لازم را فرا می گیرند.
شهر دهدشت مرکز شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.