سید ذاکر سعیدی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزانه بیش از 800 بیمار و ماهیانه بیش از 25 هزار نفر به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، جهت دریافت خدمات درمانی عمومی و تخصصی مراجعه می کنند.
وی افزود: ویزیت، نوار قلب، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، اندسکوپی، کلونسکوپی، سنگ شکن، فیزیوتراپی و ماموگرافی، از خدمات ارائه شده در این بیمارستان است.
سعیدی نژاد بیان کرد: در تمامی مراحل رسیدگی و درمان بیماران در این مرکز، حفظ آرامش بیمارستان و جلوگیری از حضور بیش از حد و ازدحام همراهان ضروری بوده و هر بیمار در صورت نیاز با اعطای کارت همراه اورژانس، می‌تواند یک یا حداکثر 2 نفر به عنوان همراه داشته باشد.
وی عنوان کرد: بیماران اورژانس و بخش های آی سی یو ممنوع ‌الملاقات بوده و نیازی به حضور جمعیت بسیار بر بالین آن ها نیست زیرا که این امر موجب اختلال در روند رسیدگی به بیماران خواهد شد.
در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج 735 پرسنل، پزشک عمومی، متخصص، پرستار و پشتیبانی مشغول به ارائه خدمات در جهت ارتقا سطح سلامت مراجعه کنندگان هستند.
قبل از انقلاب اسلامی تنها کمتر از 300 تخت استاندارد بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت .
این تعداد به برکت انقلاب اسلامی و با بهره برداری از بیمارستان‌های تازه تأسیس در شهرستان‌های گچساران، یاسوج و باشت به بیش از یک هزار تخت استاندارد رسیده است.
مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی یاسوج با قدمتی بیش از 40 سال تنها مرکز درمانی بیماران تصادفی در کهگیلویه و بویراحمد است.
هم اکنون 700 تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد و 700 تخت دیگر برای خدمات رسانی بهینه در حوزه سلامت باید راه اندازی شود.
با بهره برداری از سه بیمارستان در حال تکمیل شامل 283 تختخوابی یاسوج، 100 تختخوابی گچساران و 32 تختخوابی باشت شمار تخت‌های بیمارستانی در استان به حدود یک هزار تخت خواهد رسید.
بر اساس چشم‌انداز 1404 و هدفگذاری دولت دوازدهم تعداد تخت‌های بیمارستان در کشور و در مراکز استان‌ها به ازای هر یک هزار نفر یک و نیم تخت و در سایر شهرستان‌ها نیز به یک تخت خواهد رسید که البته استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر 2 و نیم تخت است.
از 234 پزشک این استان 199 نفر متخصص هستند.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.