به گزارش ایرنا، آتیلا لواء روز شنبه در جمع خبرنگاران ، نبود حامی مالی را از دیگر مشکلات در توسعه و تقویت این رشته ورزشی در استان دانست و گفت: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی توان رفع چالش های موجود را ندارد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء پنج استان پایلوت در امر استعداد یابی کشور در ورزش سه گانه مشخص شده ضرورت ایجاد و تقویت زیرساخت ها و حمایت مسئولان برای رفع مشکلات بیش از پیش احساس می شود.
لواء تصریح کرد: تاکنون بیش از 200 نفر پسر و دختر در این رشته ورزشی در بخش نونهالان ونوجوانان استعدادیابی شده که برای شکوفایی این استعدادها نیازمند تقویت زیرساخت ها وحمایت های مالی و معنوی مسئولان هستیم.
وی به مسابقات قهرمانی نونهالان کشور در مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: هم اینک تمرینات آماده سازی و انتخابی نفرات برتر اعزامی به این مسابقات در استان آغاز شده است.
لواء یادآور شد: رشته ورزشی دوچرخه سورای به عنوان یکی از رشته های ترکیبی ورزش سه گانه در استان است که ورزشکاران هم اینک به دلیل نداشتن دوچرخه کورسی و خاص مسابقات مجبور هستند از دوچرخه های کوهستانی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان و همچنین شهرداری یاسوج استخر کوثر و پیست دوچرخه سواری پارک ولایت هم اینک در اختیار هیات سه گانه استان قرار گرفته است، گفت: این امر تا حدود زیادی به رونق و پیشرفت این رشته کمک کرده است.
رئیس هیات ورزش سه گانه کهگیلویه وبویراحمد گفت: با وجود کمبود امکانات و زیرساخت ها اما تیم ورزش سه گانه استان توانست در سال های 89 ، 90 و 91 قهرمانی تیمی کشور را به دست آورد.
وی افزود: این تیم در سال 95 نیز نایب قهرمان و در سال 96 هم قهرمانی انفرادی را کسب کرد.
لواء گفت: سال گذشته با وجود کمبود امکانات و زیرساخت ها، اردوی تیم ملی ورزش سه گانه کشور در استان برگزار شد.
وی ابراز داشت: تنها شرکت سینره یاسوج (بخش خصوصی) توانست بخشی از هزینه های برگزاری این اردوی ملی را تقبل کند و در این راستا حامی هیات ورزش سه گانه استان بود.
رشته ورزشی سه‌گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو هستند.
مسافت هر یک از این مراحل بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند.
سه‌گانه از سال 2000 در هر 2 بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده ‌است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.