به گزارش ایرنا، عزیز فیلی شامگاه چهارشنبه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در این صورت مدارس خیرساز استان مقاوم تر و مستحکم تر ساخته شده و عمر آنها افزایش می یابد.
وی افزود: دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد نیز در زمینه نگهداری از مدارس خیرساز این استان اهتمام بیشتری داشته باشند.
فیلی بیان کرد: تلاش مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد همواره تخصیص کامل و 100 درصدی اعتبارات ساخت مدرسه و حوزه آموزش و پرورش در این استان بوده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه شعار این جشنواره «رویش نیک اندیشان جوان» است، گفت: انسان سازی و تربیت افراد فرهیخته یکی از نتایج مهم کار خداپسندانه خیران مدرسه ساز است.
جهان محرابی اظهار داشت: بسیاری از دانش آموزان تحصیلکرده در مدارس خیرساز کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر کسب موفقیت های مهم علمی و شغلی به افرادی نیکوکار نیز تبدیل شده اند.
وی افزود: شانزدهمین و هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد در سال های 1393 و 1394 در تهران برگزار شد که نقش مهمی در معرفی استان و کمبودهای آموزشی آن داشت.
محرابی بیان کرد: چهار سال گذشته حدود 600 میلیارد ریال توسط خیران مدرسه ساز بومی و غیربومی در کهگیلویه و بویراحمد تعهد شده که میزان تحقق آنها 70 درصد است.
وی عنوان کرد: هم اینک 60 باب مدرسه در قالب 314 کلاس درس و با اعتبار 455 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بررسی ها نشان می دهد که فضای آموزشی استاندارد تا حدود 70 درصد بر روند یادگیری بهتر دانش آموزان تأثیر مثبت دارد.
هادی زارع پور اظهار داشت: انتظار می رود که خیران مدرسه ساز بومی و غیربومی اقدام به مقاوم سازی و تأمین تجهیزات فضاهای آموزشی و ساخت هنرستان و مدارس استثنایی در کهگیلویه و بویراحمد کنند.
وی افزود: مشکل کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه یاسوج مشهود است که کاهش این معضل مهم نیازمند کمک جدی تر خیران مدرسه ساز بومی و غیربومی خواهد بود.
زارع پور بیان کرد: سه هزار و 15 باب مدرسه با هشت هزار و 602 کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
وی عنوان کرد: یک هزار و 416 کلاس درس کهگیلویه و بویراحمد نیازمند بهسازی، سه هزار و 872 مورد غیرمقاوم، 2 هزار و 694 مورد غیراستاندارد و سرویس بهداشتی 98 مدرسه استان نیز غیراستاندارد است.
حدود 170 میلیارد ریال در این جشنواره توسط خیران بومی و غیربومی برای ساخت و یا تجهیز مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد تعهد شد.
یکی از نکات مهم این جشنواره اعطای دیه سه میلیارد ریالی علی ضامن پیمان معلم ابتدایی اهل شهرستان کهگیلویه توسط والدین وی به امر مقدس مدرسه سازی بود.
علی ضامن پیمان هفته گذشته بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست داد.
برنامه های متنوع فرهنگی از قبیل سرود، قرائت دل نوشته و موسیقی محلی در این جشنواره اجرا شد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.