به گزارش ایرنا، شاهرخ کناری روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از محل توزیع اعتبارات یک‌سوم نفت 27 درصد، اعتبارات توازن 28.7 درصد و اعتبارات استانی 22 درصد به بویراحمد تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: بویراحمد باتوجه به پیشانی و مرکز استان بودن، مهاجرپذیر بودن، نرخ جمعیت و سایر شاخص‌های ضروری در تخصیص اعتبارات مورد بی مهری قرار گرفته است که باید بیش از 40 درصد اعتبارات در حوزه‌های گوناگون به این شهرستان ابلاغ شود.
کناری ابراز داشت: شهر یاسوج مرکز استان و شهرستان بویراحمد بر اساس آخرین آمار مرکز بهداشت حدود 300 هزار نفر است که حتی با توجه به آمار دانشگاه‌ها، گردشگران و مهمانان ورودی که از شهرستان‌های دیگر به مرکز استان آمده‌اند، از مرز 400 نفر نیز می‌گذرد.
وی با بیان اینکه حدود 35 درصد وسعت کهگیلویه و بویراحمد را بویراحمد داراست، گفت: چنانچه شاخص جمعیت در نحوه تخصیص و توزیع اعتبارات ملاک نباشد در سایر حوزه‌ها و شاخص‌ها این شهرستان همچنان شرایط تخصیص اعتبارات بیشتری از محل‌های مختلف دارد.
کناری یادآور شد: از مجموع حدود پنج هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد، یکهزار و 950 کیلومتر آن در شهرستان بویراحمد است که هزینه بهسازی و آسفالت راه روستایی در این شهرستان با توجه به کوهستانی بودن و سخت گذر بودن حدود 2 برابر اعتبارات سایر شهرستان‌ها است.
وی ادامه داد: در حالی که سهم تخصیص میزان اعتبارات در این راستا کمتر از 50 درصد است.
فرماندار بویراحمد گفت: از مجموع هفت شهرک صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی پنج مورد در شهرستان بویراحمد است.
وی با بیان اینکه تنها 31 درصد اعتبارات استانی در حوزه جهاد کشاورزی به بویراحمد تخصیص یافته است، افزود: این در حالی است که 58 درصد محصولات باغی مربوط به این شهرستان است.
کناری گفت: سهم مشترکان آب و فاضلاب در شهرستان بویراحمد 44.8 درصد ولی سهم اعتبارات این حوزه حدود 15.5درصد است.
وی ادامه داد: بیش از 48 درصد معادل 44 هزار نفر از جمعیت روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان سکونت دارند.
کناری ابراز داشت: افزون بر 2.2 میلیارد مترمکعب از میزان آبهای جاری در استان مربوط به شهرستان بویراحمد است که البته میزان و نحوه تخصیص اعتبارات در حوزه آب نیز همچون سایر بخش‌ها بسیار ناچیز است.
فرماندار بویراحمد گفت: اعتبارات مربوط به آب شهرستان بویراحمد باید همچون نفت برخی شهرستان‌ها نیز منطقه‌ای دیده شود.
وی با تاکید بر اینکه بیش از 49 درصد جمعیت دانش آموزی در استان مربوط به بویراحمد است، گفت: سرجمع توزیع اعتبارات دریان بخش کمتر از 30 درصد است.
وی گفت: این در حالی است که 92 مدرسه هم اینک در این شهرستان نیازمند بازسازی و حدود 27 مدرسه جدید باید تا اوایل مهر به تعداد مدارس این شهرستان اضافه شود.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.