به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: البته این شورا تا حدود زیادی در زمینه میزان اعتبارات تخصیص یافته اعم از ملی، 2 درصد نفت و یا اعتبارات توازن چندان نقشی ندارد.
وی تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات بر اساس شاخص‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی به استان تخصیص داده شده که چنانچه سهم برخی شهرستان‌ها کاهش پیدا کرده تا حدود زیادی بستگی به عملکرد مدیران اجرایی به ویژه در شهرستان‌ها داشته است.
برخی فرمانداران به ویژه شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد از نحوه توزیع اعتبارات در استان و این شهرستان ابراز نارضایتی کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت رعایت قانون، شفافیت و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات در شورای برنامه ریزی استان نیز تاکید کرد و گفت: برخی شهرستان‌ها که سهمی از اعتبارات دوسوم نفت نداشتند در توزیع اعتبارات توازن جبران شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کل میزان اعتبارات ابلاغی از محل توازن اعم از ملی و استانی افزون بر 2 هزار و 150 میلیون ریال است.
حسن نوروزی ادامه داد: یکهزار و 890 میلیارد ریال از این میزان اعتبارات توازن استانی و مابقی نیز ملی است.
احمدی هدف و رویکرد اصلی در زمینه توزیع اعتبارات توازن را پرکردن شکاف توسعه‌ای در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان دانست و تاکید کرد: عمده اعتباران به 6 شهرستانی که از محل اعتبارات یک سوم نفت سهمی دریافت نکرده‌اند تخصیص یافته است.
وی افزود: حدود 46 درصد اعتبارات توازن به شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام تخصیص یافت.
نوروزی با بیان اینکه 540 میلیارد ریال از اعتبارات توازن نیز به شهرستان بویراحمد تخصیص یافته است، گفت: سهم شهرستان گچساران از این اعتبارات نیز 190 میلیارد ریال است.
نوروزی با اشاره به نحوه توزیع 270 میلیارد ریال اعتبارات در قالب ارتقای شاخص‌ها نیز گفت: این میزان اعتبار بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در حوزه حمل و نقل، راه، صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری هزینه خواهد شد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.