به گزارش ایرنا، طرح هایی مانند بیمارستان 140تختخوابی کوی کارکنان، جاده چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان، تونل ارتباطی دیل، جاده گچساران، باباکلان -بی بی حکیمه ، احیای بافت فرسوده مسکونی و تجاری و شتاب بخشی به طرح بزرگ پتروشیمی و برنامه ریزی برای اجرای 2 پتروشیمی دیگر گوشه ای از تلاش های دولت های یازدهم و دوازدهم در این خطه است که نتیجه آنها در سال های آینده کام مردم منطقه را شیرین خواهد کرد.
بهره برداری از طرح های نیمه تمامی از جمله بیمارستان 100 تختی بی بی حکیمه (س) ، آبرسانی به سه هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی در دشت امامزاده جعفر، تصفیه خانه شهر دوگنبدان، انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان و ده ها طرح بزرگ ورزشی و فرهنگی در سال های اخیر باعث تغییر محسوس در وضعیت رفاهی و معیشتی ساکنان شهرستان گچساران شده است.
در شرایطی که مردم شهرستان گچساران تا پیش از این باتوجه به نقش حیاتی آن در اقتصاد و درآمدهای نفتی همواره از روند کند توسعه منطقه گلایه داشتند اما هم اکنون به اعتراف همگان چشم انداز روشنی برای آینده گچساران ترسیم شده است.

** هزینه سه هزار میلیارد ریالی برای طرح های شاخص
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سه هزار و392 میلیارد ریال برای احداث و تکمیل طرح های شاخص این شهرستان هزینه خواهد شد.
غلامرضا تاجگردون گفت: این طرح ها شامل، بیمارستان نرگسی، دریاچه مصنوعی، مجتمع فرهنگی و هنری، مجتمع پردیس، جاده سلامت، مجتمع فرهنگی و ورزشی فلکه فردوسی، زمین چمن دانش آموزی، محور گچساران به بابا کلان و جاده دیلم،گناوه- گچساران است.
وی ابراز کرد: پارک و دریاچه مصنوعی دوگنبدان در زمینی به مساحت65 هزار مترمربع با اعتباری بیش از 170 میلیارد ریال در دست اجراست.
تاجگردون تصریح کرد: از این تعداد 20 هزار متر مربع مساحت دریاچه و 45 هزار متر پارک است.
وی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را 65 درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 120 میلیارد ریال برای این طرح ملی هزینه شده است.
تاجگردون ابراز کرد: 150 کیلومتر جاده در مناطق مختلف گچساران با اعتباری بیش از یکهزارو 500 میلیارد ریال در دست ساخت است.
وی تصریح کرد: 161 میلیارد ریال در سال مالی 97-96 برای زیر ساخت های فضاهای آموزشی و ورزشی این شهرستان در مناطق مختلف هزینه شد.
وی مجتمع فرهنگی و ورزشی فلکه فردوسی را از مهمترین طرح‌های در دست ساخت گچساران عنوان کرد و گفت: این طرح با 35 میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت فیزیکی 75 درصد در دست اجراست.
وی گفت: پردیس هنری گچساران در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با زیربنای 6 هزار متر مربع در حال اجراست.
وی اعتبار این پروژه عمرانی را 145 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سالن‌های موسیقی، پلاتو، نگارخانه، گالری، موزه، سینما، گیم نت، کافی نت، کنفرانس، کتابخانه تخصصی و سالن اجتماعات از بخش‌های مهم پیش بینی شده است.
تاجگردون پیشرفت فیزیکی این طرح را 50 درصد اعلام کرد و تصریح کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح هنری نیاز به فضاهای فرهنگی برای هنرمندان این شهرستان تا 50 سال آینده تأمین خواهد شد.
وی ابراز کرد: مجتمع فرهنگی و فرهنگی با 91 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
تاجگردون اظهار داشت: تعداد 42 طرح توسعه شهری با اعتباری بیش از 400 میلیارد در مناطق مختلف این شهر در دست اجراست.
وی افزود: پیاده رو سازی معابر، جدول گذاری بلوارها، احداث کانال هدایت سیلاب‌ها، اجرای آسفالت در محلات و معابر اصلی شهر در دست اجرا است.
تاجگردون گفت: جاده سلامت دوگنبدان با اعتباری بیش از 16 میلیارد ریال ساخت است.
وی ادامه داد: جاده سلامت دوگنبدان به طول یک هزار 200 متر و عرض پنج متر با اعتباری بیش از 16 میلیارد ریال در دست اجراست.

** زیرساخت های درمانی
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: 2 بیمارستان با 204تحت تا پایان سال جاری در این شهرستان بهره برداری خواهد شد.
تاجگردون گفت: با بهره برداری از این 2 طرح با توجه به افتتاح بیمارستان 100 تختی شهر دوگنبدان در سال گذشته فضای بیمارستانی این شهرستان تا افق 25 ساله تامین خواهد شد.

**پتروشیمی
تاجگردون از پیشرفت فیزیکی 60درصدی پتروشیمی گچساران خبر داد.
وی گفت: این طرح که عملیات اجرایی ان در سال 1385 آغاز شده هم اکنون زمینه اشتغال 950 نفر را فراهم کرده است.
تاجگردون گفت: این درحالی است که در سال 1392 تنها 54 نفر در پتروشیمی مشغول بکار بودند وبه دلیل کمبود اعتبار روند اجرای آن بسیار کند بود.

** تبدیل زمین های دیم به آبی
وی همچنین از تبدیل بیش از 10 هزار هکتار زمین کشاورزی دیم به آبی در شهرستان های گچساران وباشت تا سه سال آینده خبر داد.
وی بیان کرد: آبرسانی به چهار هزار هکتار زمین کشاورزی باشت، آبرسانی به سه هزار و500 هکتار زمین کشاورزی خان احمد، یک هزار و 200هکتار زمین های کشاورزی لیشتر و 580 زمین در باباکلان از جمله این طرح ها است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران وباشت تصریح کرد: با تبدیل این زمین های دیم به آبی زمینه اجرای 2 کشت در سال زراعی فراهم می شود که باعث 6 برابر شدن میزان تولید در هر هکتار می شود.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت ابراز داشت: میزان برداشت محصول گندم در هر هکتار زمین زراعی گچساران 600 کیلوگرم است در حالیکه این میزان در زمین های آبی چهار تن است.

** اجرای طرح های رفاهی
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی خیابان بلادیان مهرماه امسال بهره برداری می شود.
تاجگردون اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح مرداد ماه سال گذشته آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجراست.
وی تصریح کرد:تاکنون 67 میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه ملی برای اجرای طرح ساماندهی خیابان بلادیان هزینه شده است.
تاجگردون اظهار داشت: عملیات نماچینی در ضلع های شمالی و جنوبی، بخشی از تاسیسات روبنایی و زیربنایی و آماده سازی کف معبر انجام شده است.
وی بیان کرد: 18 میلیارد ریال اعتبار دیگر به این طرح اختصاص یافته است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح از محل کمک به بهسازی بافت های فرسوده به صورت پایلوت کشوری در گچساران اجرا می شود و الگوی خوبی برای نوسازی بازارهای فرسوده در سطح کشور است.
وی گفت:با توجه به اینکه خیابان شهید بلادیان محل کسب و کار و مرکز اصلی خرید شهر دوگنبدان است، سرعت اجرای آن بسیار رضایت بخش و در نوع خود کم نظیر است.
طرح ساماندهی خیابان بلادیان برای زیباسازی مرکز این شهر قدیمی، دادن روح فضای مدرن شهری با در نظرگرفتن رفاه عمومی اجرا می شود.
این طرح شامل تبدیل خیابان شهید بلادیان به پیاده رو با معماری ترکیبی اسلامی و ایرانی است و علاوه بر نگاه تجاری جنبه رفاهی و زیباشناختی دارد.
تاجگردون با اشاره به در حال اجرا بودن طرح احیای بافت های فرسوده مسکونی شهر دوگنبدان ابراز داشت: این شهر به کارگاه ساخت و ساز تبدیل شده که جای قدردانی از سعه صدر مردم و تلاش مسئولان دارد.
تاجگردون افزود: هم اکنون عملیات اجرایی نوسازی یک هزار و 500 واحد مسکونی انجام یا در حال اجراست.
تاجگردون درباره وضعیت توسعه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به دلیل افزایش چشمگیر بودجه در سال های اخیر زیرساخت هایی مانند آب، برق،گاز، راه ها و سایر حوزه ها در رده ششم تا نهم کشور قرار دارد اما در زمینه شاخص اقتصادی و درآمد مردم این استان در رده بیست و نهم قرار دارد که نیازمند تلاش بیشتری است.
وی ابراز داشت: منابع مالی مردم استان به جای هزینه شدن در ظرفیت هایی مانند گردشگری، کشاورزی،نفت و گاز و ایجاد درآمد در بانک های خصوصی سپرده گذاری و از استان خارج می شود.
تاجگردون بودجه اختصاص یافته از محل درآمدهای نفتی به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته را یکهزار و 800 میلیارد ریال و در سال جاری را یکهزار و 900 میلیارد ریال اعلام کرد.
تاجگردون بیان کرد: هم اکنون کهگیلویه و بویراحمد از نقطه نظر بودجه عمرانی در رده پانزدهم کشور قرار دارد که وضعیت مناسبی است.
شهرستان 124هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
/1662/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.