پروانه نیک ‌مرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این زمینه فرماندار شهرستان، دستگاه ‌های اجرایی و بانک‌ های عامل به اتفاق صاحبان طرح، باید جلسه ‌ای برگزار کرده و عدم پرداخت تسهیلات در این شهرستان را بررسی کنند.
وی افزود: تعداد 18 طرح روستایی و عشایری با مبلغ 150 میلیارد ریال مربوط به شهرستان چرام در کمیته فنی اشتغال تصویب شده که این مبلغ حدود 2 برابر سهم شهرستان چرام از محل اعتبارات تخصیص یافته است.
نیک مرام بیان کرد: با وجود اینکه 2 برابر سهمیه شهرستان چرام در کار گروه فنی طرح تصویب و به بانک‌ ها ارسال شده اما تا کنون، بانک‌ ها تنها 2 میلیارد و 200 میلیون ریال در بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پرداخت کرده اند.
وی عنوان کرد: در زمینه اشتغال فراگیر نیز 9 طرح تصویبی با مبلغ بالایی وجود داشته که هیچ کدام از طرح‌ ها در چرام در بخش اشتغال فراگیر جذب نشده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تسهیلات اشتغال سهیمه شهرستان ها شناور بوده و چنان چه سهمیه شهرستانی تا نیمه مرداد ماه سال جاری جذب نشود اعتبار تخصیص یافته آن شهرستان به سایر شهرستان های فعال در پرداخت تسهیلات انتقال داده خواهد شد.
سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش تسهیلات عشایری و روستایی سه هزار و 60میلیاردریال بوده که از این مقدار 30 درصد به صورت متمرکز در ستاد مرکزی برای تصویب طرح هایی بالاتر از مبلغ 60 میلیارد ریال باقی مانده است.
وی خواستار تسهیل تشکیل پرونده از سوی بانک ها با رعایت دستور العمل و شیوه نامه پرداخت تسهیلات به متقاضیان شد.
نیک مرام هدف از پرداخت تسهیلات را رشد و توسعه تولیدات در بخش های مختلف برای ایجاد و تثبیت اشتغال عنوان کرد.
کل طرح های معرفی شده به بانک های کهگیلویه و بویراحمد از محل تسهیلات اشتغال روستایی در این استان 943 مورد است.
تاکنون افزون بر 292میلیارد ریال از این میزان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، که شهرستان گچساران با 43 درصد بیشترین و چرام نیز کمترین میزان پرداختی تسهیلات را داشته اند.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395، 17.7 درصد بوده که در سال 1396، با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.