غلامرضا تاجگردون روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح مرداد ماه سال گذشته آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجراست.
وی تصریح کرد:تاکنون 67 میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه ملی برای اجرای طرح ساماندهی خیابان بلادیان هزینه شده است.
تاجگردون اظهار داشت: عملیات نماچینی در ضلع های شمالی و جنوبی، بخشی از تاسیسات روبنایی و زیربنایی و آماده سازی کف معبر انجام شده است.
وی بیان کرد: 18 میلیارد ریال اعتبار دیگر به این طرح اختصاص یافته است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح از محل کمک به بهسازی بافت های فرسوده به صورت پایلوت کشوری در گچساران اجرا می شود و الگوی خوبی برای نوسازی بازارهای فرسوده در سطح کشور است.
وی گفت:با توجه به اینکه خیابان شهید بلادیان محل کسب و کار و مرکز اصلی خرید شهر دوگنبدان است، سرعت اجرای آن بسیار رضایت بخش و در نوع خود کم نظیر است.
طرح ساماندهی خیابان بلادیان برای زیباسازی مرکز این شهر قدیمی، دادن روح فضای مدرن شهری با در نظرگرفتن رفاه عمومی اجرا می شود.
این طرح شامل تبدیل خیابان شهید بلادیان به پیاده رو با معماری ترکیبی اسلامی و ایرانی است و علاوه بر نگاه تجاری جنبه رفاهی و زیباشناختی دارد.
تاجگردون با اشاره به در حال اجرا بودن طرح احیای بافت های فرسوده مسکونی شهر دوگنبدان ابراز داشت: این شهر به کارگاه ساخت و ساز تبدیل شده که جای قدردانی از سعه صدر مردم و تلاش مسئولان دارد.
تاجگردون افزود: هم اکنون عملیات اجرایی نوسازی یک هزار و 500 واحد مسکونی انجام یا در حال اجراست.
وی همچنین به در حال اجرا بودن سه طرح بزرگ راهسازی با بیش از100کیلومتر راه اصلی در گچساران اشاره کرد و بیان کرد: تکمیل این طرح ها افزون بر کاهش خسارت های جاده ای نقشی گرهگشا در توسعه اقتصادی این شهرستان نفتخیز دارد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای تونل دیل و اتصال آن به جاده در حال اجرای پاتاوه به دهدشت مسیر بنادر جنوبی به اصفهان را 120 کیلومتر کاهش خواهد داد که این امر می تواند زمینه ساز خروج روستاهای بویراحمد گرمسیری از بن بست ارتباطی باشد.
وی گفت: فاز 1 و2 جاده گچساران به باباکلان به طول 16 کیلومتر در دست ساخت است.
تاجگردون ادامه داد: این طرح ملی به طول 54 کیلومتر با اعتباری بیش از 620 میلیارد ریال اجرا می شود.
نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی طول محور جاده دیلم ،گناوه -گچساران را 54 کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح در سه فاز با اعتباری بیش از 600 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.