قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که ۶۰ درصد مردم استان تا قبل از رسیدن به سن ۷۰ سالگی می‌میرند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، کریم رضایی در آئین کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در شهرستان بویراحمد با انتقاد از روند روبه رشد کم‌تحرکی مردان و زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: همین کم‌تحرکی موجب می‌شود ۶۰ درصد مردم استان هرگز ۷۰ سالگی خود را نبینند و شایسته است مردم خود برای داشتن سلامتی به ورزش و تحرک روی بیاورند.

وی با اشاره به روند نگران‌کننده تمایل مروم به فضای مجازی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی سلامت افراد را تهدید می‌کند که زوج‌های این استان چهارساعت و ۲۰ دقیقه خود را در شبانه روز در فضای مجازی سپری می کنند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مشکلات این استان به دلیل نبود مراکز بهداشتی نیست بلکه بیشتر علل مرگ و میر در استان مشکلات قلبی و عروقی است.

رضایی، کم‌تحرکی را عامل اصلی ابتلا افراد به بسیاری از بیماری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مصرف نوشابه و دخانیات و عدم رعایت نکات بهداشتی عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در استان است.

وی کهگیلویه و بویراحمد را جزء سه استان ناامن در حوزه غذایی دانست و یادآورشد: حوادث رانندگی و سرطان‌ها دیگر عامل بالای مرگ و میر در استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.