معاون‌هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که جذب نکردن سهم تسهیلات اشتغالزایی هر شهرستانی به شهرستان دیگری واگذار می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، جعفر گوهرگانی در کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری این استان سهم تسهیلات اشتغالزایی روستایی در این استان را یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: این میزان تسهیلات توزیع شهرستانی شده است.

وی در اولتیماتومی به شهرستان‌های کم‌کار گفت: هر شهرستانی براساس جدول زمانبندی تا ۱۵ مرداد ماه امسال نسبت به جذب سهم ابلاغی کوتاهی کرده باشد این سهمیه به شهرستان دیگری واگذار می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمام طرح های معرفی شده به بانک های استان از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در همه شهرستان های استان ۹۴۳ مورد است.

گچساران بیشترین و چرام کمترین درصد جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری

گوهرگانی با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۲۹۲ میلیارد ریال از تسهیلات روستایی و عشایری به متقاضیان پرداخت شده است، اظهارداشت: شهرستان گچساران با ۴۳ درصد بیشترین و چرام کمترین میزان جذب را داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل به دنبال این باشند که تسهیلات ابلاغی در راستای ایجاد اشتغال پایدار جذب شود.

گوهرگانی گفت: برای جلوگیری از انحراف تسهیلات، کنترل و نظارت ها از حالت دستگاهی و فردی خارج میشود و بازدید از طرحها توسط  کمیتهای متشکل از نمایندگان دستگاه معرفی کننده طرح، نماینده بانک، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده فرمانداری هرشهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: نتیجه بازدید از طرح ها در کمیته نظارت عالی استان ارائه می شود تا هرجایی که انحرافی بوده جلوی آن گرفته شود.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمام مصوبات کارگروه اشتغال استان در چهار بخش تسهیلات مشاغل خانگی، صندوق توسعه ملی، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری در استان توسط دستگا های اجرایی و بانک های عمل کننده لازم الاجراست.

گوهرگانی افزود: همه موارد تسهیلات اشتغالزایی ابلاغی به استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت شناور بوده و فرمانداران می‌توانند به هر میزان طرح تولیدی و اشتغالزایی در شهرستان داشته باشند تا نسبت به جذب تسهیلات به روند صحیح آن اقدام شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.