جلال پوران فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کودک ساعت 19 روز گذشته (دوشنبه) در رودخانه بشار در محدوده چنار برم غرق شد که توسط مردم محلی از رودخانه خارج و به درمانگاه پاتاوه منتقل شده بود.
وی افزود: پس از تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس بلافاصله تیم اورژانس میمند و بخش پاتاوه برای انجام اقدامات لازم به محل حادثه اعزام شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: احیای این کودک 9 ساله که دچار حادثه غرق شدگی شده بود توسط تیم اورژانس میمند با موفقیت انجام شد.
وی ابراز داشت: تکنسین های فوریت پزشکی میمند با انجام معاینات اولیه متوجه عدم علائم حیاتی درکودک شدند و بلافاصله فرآیند احیا شروع شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از احیا و برگشت علائم حیاتی همچون تنفس و نبض، کودک به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافت و هم اینک وضعیت کودک ناپایدار و وخیم گزارش شده است.
پوران فرد تصریح کرد: بیمار در هنگام تحویل از پرسنل اورژانس دارای علائم حیاتی همچون نبض بوده که مابقی مراحل درمانی توسط بیمارستان انجام می گیرد.
استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395 با تعداد 12 فوتی در اثر غرق شدگی در رتبه ششم کشوری بر حسب جمعیت به ازای هر صد هزار نفر بعد از استان‌های گیلان، مازندران، خوزستان، لرستان و ایلام قرار گرفت.
در سال 94 تعداد 13 نفر به دلیل غرق شدن در رودخانه‌ها و آبگیرهای این استان جان باختند.
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 66 رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است.
این استان با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد.
وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از 10 رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.
در سه سال اخیر در مجموع حدود 30 نفر در رودخانه‌ها و آبگیرهای استان به دلیل غرق شدگی جان باختند.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.