به گزارش ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در آیین کلنگ زنی این طرح ها گفت: با بهره برداری از این پایگاه ها حدود 65 تا 70 هزار نفر از جمعیت شهری یاسوج زیرپوشش خدمات اولیه بهداشت و درمان در قالب سطح یک قرار خواهند گرفت.
ابراهیم نعیمی اظهار داشت: مطالعات و ضرورت اجرای 11 پایگاه بهداشت شهری در یاسوج از سال 93 تاکنون در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی قرار داشت که عملیات و ساخت این پایگاه ها به دلیل نبود زمین مورد نیاز تاکنون به تعویق انداخته شد.
وی تصریح کرد: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج زمین های مورد نیاز برای ایجاد این پایگاه های بهداشت شهری تامین شد که مساحت زیربنای هر پایگاه حدود 210 متر است.
وی میزان اعتبار برای ایجاد این هفت پایگاه بهداشت شهری در یاسوج را افزون بر 25 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: جمعیت زیر پوشش هر پایگاه بهداشتی شهری حدود 11هزار نفر است که تمامی خدمات سطح یک در این پایگاه ها ارایه خواهد شد.
مدیر مرکز بهداشت بویراحمد نیز گفت: تعداد پایگاه های مورد نیاز و مصوب برای شهر یاسوج 11مورد است که با راه اندازی آنها جمعیتی حدود 100هزار نفر از مناطق مختلف شهر یاسوج را زیر پوشش قرار خواهد داد.
محسن مرادی همچنین گفت: اعتبار و زمین مورد نیاز برای راه اندازی چهار مرکز جامع سلامت در مناطق حومه ای شهر یاسوج تامین شده است.
وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این مراکز را افزون بر 28 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: هزینه ساخت هر مرکز جامع سلامت حدود هفت میلیارد ریال برآورد شده است.
فرماندار بویراحمد نیز در آیین کلنگ زنی این پایگاه ها گفت: ظرف 2 سال گذشته افزون بر 10 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.
شاهرخ کناری افزود: مجموع اعتبار تخصیص یافته برای این طرح ها افزون بر 58 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: عمده این طرح ها در مناطق و روستاهای محروم شهرستان بویراحمد است که ساخت یک باب خانه بهداشت در روستای نقاره خانه، خوابگاه و آموزشگاه بهورزی یاسوج، خانه بهداشت روستای گنجه ای و خانه بهداشت آبچندار از جمله این طرح هاست.
وی گفت: ظرف یک سال گذشته نیز پنج طرح عمرانی حوزه بهداشت ودرمان در شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسیده و سه طرح دیگر نیز آماده افتتاح است.
فرماندار بویراحمد گفت: 55 طرح در قالب تحول سلامت در سطح کهگیلویه وبویراحمد در حال اجراست که 29 مورد از این طرح ها مربوط به شهرستان بویراحمد است.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از بیمارستان 292 تخخوابی و همچنین بیمارستان بخش خصوصی زاگرس در یاسوج با پیشرفت فیزیکی بالای 80درصد تحولی عظیمی در زمینه تعداد تخت های فعال بیمارستانی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.
شهرستان بویراحمد با جمعیتی حدود 290 هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
یاسوج با بیش از134هزار نفر جمعیت مرکز این شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.