مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آتش سوزی ارتفاعات کبگیان بویراحمد برای سومین بار متوالی در یک هفته گذشته خبرداد و اظهارداشت: این آتش سوزی مهار و البته نیروهای پایش در منطقه حضور دارند.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، محسن جعفری‌نژاد بسطامی در حاشیه آتش سوزی جنگل‌های ارتفاعات بخش کبگیان بویراحمد با اظهار نگرانی از وجود آتش سوزی در جنگل های این بخش، اظهارداشت: متاسفانه این جنگل ها برای سومین بار طی یک هفته گذشته تاکنون دچار حریق شده اند.

وی از پیگیری و بررسی کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد برای برآوردهای دقیق میزان سطح هکتاری آتش‌سوزی و خسارات آن هم خبرداد و خاطرنشان کرد:‌ هنوز علت دقیق آتش سوزی، میزان خسارات و مساحت آتش سوزی به‌طور دقیق مشخص نیست و در روزهای آینده میزان دقیق مساحت و خسارت اعلام خواهد شد.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده سیوک بخش کبگیان هم متاسفانه در ساعات اولیه صبح رخ داده و با حضور مردم و جمعی از محیط‌بانان و کارشناسان این اداره کل  بطور کامل مهار شده است.

جعفری‌نژاد بسطامی با تقدیر از همراهی مردم و‌ مسئولان بخش کبگیان بویراحمد برای خاموش کردن شعله‌های آتش، یادآورشد:‌ فرماندار بویراحمد، مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل اداره منابع طبیعی بویراحمد به همراه قرق بانان ، نیروهای هلال‌احمر، بسیج و سپاه منطقه کبگیان و اهالی منطقه چیتاب دئر خاموش کردن این آتش نقش قابل تقدیری داشته که از حضور تمام آنان تشکر می‌کنم.

وی گفت: به منظور پایش منطقه  اکیپ‌هایی متشکل از محیط بان و کارشناس در ساعات اولیه صبح به منطقه اعزام شدند و هم اکنون درحال پایش منطقه جهت جلوگیری از شروع دوباره آتش هستند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، بخش کبگیان بویراحمد با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 40 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.