محسن جعفری نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنوز علت دقیق آتش سوزی، میزان خسارات و مساحت آن به طور دقیق مشخص نیست اما طی 2 روز آینده میزان دقیق مساحت اعلام خواهد شد.
وی افزود: به منظور پایش منطقه اکیپ‌هایی متشکل از محیط بان و کارشناس در ساعات اولیه صبح امروز به منطقه اعزام شدند و هم اینک درحال پایش منطقه برای جلوگیری از شروع مجدد آتش هستند.
جعفری نزاد بیان کرد: در سال جاری این سومین بار است که جنگل‌های این بخش دچار آتش سوزی می‌شوند.
وی عنوان کرد: این آتش سوزی با همکاری مردم، فرماندار بویراحمد، مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل منابع طبیعی بویراحمد به همراه قرق بانان، نیروهای هلال‌احمر، بسیج و سپاه منطقه کبگیان، اهالی منطقه چیتاب مهار شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تغییر اقلیم و خشکسالی‌ها بر وقوع آتش سوزی‌ها تأثیر گذار بوده و آمادگی برای مقابله با آتش سوزی‌ها ضروری است.
امسال بیش از 10 فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این استان رخ داده است و بر اثر این آتش سوزی‌ها 24 هکتار از عرصه‌های ملی طعمه حریق شد.
در این آتش سوزی‌ها مناطق حفاظت شده شهرستان‌های بویراحمد، دنا، بهمئی و گچساران طعمه حریق شد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.