جعفر ربیعی عصر جمعه در بازدید از پتروشیمی دهدشت اعتبار مور نیاز ساخت این کارخانه را 17 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در 2 ماه آینده منابع مالی برای تسریع در روند اجرایی پتروشیمی دهدشت مشخص خواهد شد.
وی تاکید کرد تا زمانی که منابع تامین کننده اعتبار این طرح مشخص نشود روند اجرایی آن همچنان کند خواهد بود.
ربیعی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان بندی ،کارخانه پتروشیمی دهدشت باید 36 ماه پس از مشخص شدن منابع مالی به بهره برداری برسد.
عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید ابراز امیدواری کرد که اعتبار مورد نیاز این طرح با همکاری مسئولان کشوری و وزارت صنعت ،معدن و تجارت تامین شود.
وی بیان کرد: عملیات خاکبرداری زمین محل اجرای طرح به پایان رسیده و به زودی عملیات اجرایی ساختمان‌های غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت آغاز می شود.
هاشمی پور تصریح کرد: در حال حاظر 40 هزار متر مربع عملیات خاکبرداری دیوار حائل برای شروع عملیات ساختمان های غیر صنعتی انجام شده است.
وی بیان کرد: طراحی ساختمان های غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت انجام شده و عملیات اجرایی آنها در فاز دوم و با تامین اعتبار آغاز خواهد شد.
عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در سال 1386 در زمینی به مساحت 110 هکتار در دشت کلاچوی دهدشت به زمین زده شد.
پتروشیمی دهدشت با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن مواد پتروشیمی و اشتغالزایی 240 نفر قرار بود پس از یک هزار روز به بهره برداری می‌رسید.
ساخت پتروشیمی دهدشت کهگیلویه و بویر احمد در سه فاز پیش بینی شده است.
کارخانه پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و 500 هکتاری «کلاچو» در پنج کیلومتر دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.