اعتبارات متوازن بر اساس فصل، برنامه و دستگاه اجرایی و با هدف کاهش فاصله شاخص های توسعه ای با میانگین کشوری اختصاص یافته و بین استان های کمتر برخوردار کشور توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، حسن نوروزی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با توجه به مهلت سه روزه تا پایان سال مالی 1396 باید یکی از اولویت های مهم کاری مدیران اجرایی این استان جذب اعتبارات باقیمانده از سال قبل باشد.
وی افزود: میزان اعتبارات جذب نشده سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد توسط دستگاه های اجرایی این استان حدود 450 میلیارد ریال است که سه روز دیگر برای جذب کامل آن مهلت دارند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به مبلغ، بیان کرد: 43.5 درصد از اعتبارات هزینه ای 6 ماه نخست سال 1397 این استان تخصیص یافته که هفته آینده با تشکیل کمیته تخصیص استان به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.
نوروزی عنوان کرد: 96 میلیارد ریال از محل مدیریت بحران به منظور بازسازی خسارت های ناشی از زلزله های اردیبهشت و خرداد امسال شهرستان های بویراحمد و دنا ابلاغ شده که به زودی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان توزیع می شود.
وی ابراز داشت: 136 میلیارد ریال برای رفع تنش آبی در برخی شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی این استان ابلاغ شده که در آینده نزدیک توزیع خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40 میلیارد ریال مربوط به تهاتر بدهی دستگاه های اجرایی این استان مربوط به سال مالی 1396 است که ابلاع شده و برای تخصیص آن باید اصلاح موافقت نامه انجام شود.
نوروزی بدون اشاره به مبلغ، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در سال مالی 1396 حدود 290 میلیارد ریال اضافه بر اعتبارات مصوب خود تخصیص داشته است.
وی افزود: 20 طرح عمرانی برجسته و مهم کهگیلویه و بویراحمد در قالب اقتصاد مقاومتی به زودی برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب می شود.
نوروزی بیان کرد: شرکت های آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه ای، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد طرح های عمرانی نیمه تمام خود را هر چه سریعتر برای واگذاری به بخش خصوصی تعیین و به سازمان برنامه و بودجه این استان اعلام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: استقرار میز خدمت در دستگاه های اجرایی این استان در راستای تکریم ارباب رجوع، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت در انجام کارها راه اندازی شود زیرا یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران استان خواهد بود.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: مکاتبه هایی با هیأت دولت در مورد تعطیلی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پنجشنبه انجام که با آن موافقت نشد.
وی افزود: ساعت کار دستگاه های اجرایی در 6 شهرستان گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل گچساران، باشت، کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده برای صرفه جویی در مصرف برق و دیگر حامل های انرژی از 6 و نیم صبح تا 13 و 30 دقیقه عصر روزهای شنبه تا پنجشنبه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در 2 شهرستان سردسیری این استان شامل بویراحمد و دنا نیز ساعت کار دستگاه های اجرایی از هفت و نیم صبح تا 14 و 30 دقیقه عصر روزهای شنبه تا پنجشنبه خواهد بود.
گوهرگانی با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت (2 تا 8 شهریور)، عنوان کرد: مشخصات طرح های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح یا کلنگ زنی در هفته دولت امسال هر چه زودتر توسط دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شود.
وی ابراز داشت: فرمانداران هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد بحث مهم طرح ها و تسهیلات اشتغال روستایی را با جدیت پیگیری کنند زیرا فرصتی ارزنده برای رونق تولید و کاهش معضل بیکاری در روستاهای استان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به کمبود تولید برق در کشور و این استان به دلیل کم بارشی سال های اخیر باید مقوله مهم مدیریت مصرف توسط مردم و دستگاه های اجرایی استان جدی گرفته شود.
داوود راهزادی اظهار داشت: این امر مهم را می توان با روش هایی شامل کاهش ساعت کار دستگاه های اجرایی، خاموشی های بابرنامه و صرفه جویی هر چه بیشتر مردم محقق کرد.
وی افزود: تیر سال گذشته میزان پیک یا اوج مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد 417 مگاوات در روز و 415 مگاوات در شب بود اما با فرهنگ سازی لازم در زمینه ضرورت اصلاح الگوی مصرف این میزان در تیر امسال به 415 مگاوات در روز و 412 مگاوات در شب کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان در زمینه مدیریت مصرف برق رتبه 13 کشور را در تیر امسال کسب کرد.
راهزادی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر میزان مصرف برق روزانه خود را تا حدود 20 درصد کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کشور و این استان در شرایط خاصی به لحاظ منابع آب قرار دارد و باید چنین موضوعی بیش از پیش برای مردم تبیین شود تا بهتر بتوان مدیریت مصرف را انجام داد.
سید علی لدنی نژاد بروز معضل تنش آبی در چهار شهر یاسوج، مادوان، باشت و دیشموک را یادآور شد و اظهار داشت: بیشترین تنش آبی نیز در یاسوج و به دلیل بالا بودن جمعیت آن است.
وی افزود: عبور از معضل تنش آبی در این چهار شهر کهگیلویه و بویراحمد مستلزم همکاری هر چه بیشتر مردم و دستگاه های اجرایی و رعایت اصلاح الگوی مصرف خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جدا شدن آب آشامیدنی از آب فضای سبز در منازل مسکونی و دستگاه های اجرایی این استان ضروری است.
لدنی نژاد عنوان کرد: نصب و استفاده از تانکر ذخیره آب بر روی پشت بام منازل مسکونی و دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مناطق گرمسیری استان مورد توجه جدی باشد.
وی ابراز داشت: در بحث آموزش و فرهنگ سازی برای صرفه جویی مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد 2 قشر کودکان و زنان خانه دار به دلیل اثرگذاری بیشتر در اولویت هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان با مشکل کمبود مکان مناسب برای دفن پسماند مواجه است که باید هر چه سریعتر برطرف شود.
محسن جعفری نژاد اظهار داشت: لازم است که فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ را بیش از پیش بین مردم کهگیلویه و بویراحمد نهادینه کرد.
وی افزود: با توجه به گستردگی آلودگی های زیست محیطی مواد پلاستیکی باید میزان مصرف آنها در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته و ظروف گیاهی ارگانیک جایگزین آنها شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید در تمامی طرح های عمرانی این استان که در آینده اجرا و افتتاح می شوند رعایت دقیق مسائل زیست محیطی ضرورت دارد.
جعفری نژاد عنوان کرد: استفاده مجدد از پساب واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در دیگر امور شامل آبیاری فضای سبز یکی از راهکارهای مناسب برای مدیریت منابع آب در این استان است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.