به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز چهارشنبه در نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این فرصت از زمان تصویب نهایی هر طرح در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان آغاز می شود.
وی افزود: آن عده از متقاضیانی که این موضوع مهم را در کهگیلویه و بویراحمد رعایت نکنند زمین کشاورزی یا اراضی ملی تغییر کاربری و واگذاری به آنها پس گرفته شده و به فرد دیگری واگذار خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید واگذاری و تغییر کاربری زمین های کشاورزی یا اراضی ملی در این استان برای در اختیار گذاشتن متقاضیان به منظور اجرای طرح همراه با حساسیت و دغدغه خاصی باشد زیرا استان با مشکل محدودیت زمین مواجه است.
فیلی عنوان کرد: استعلام های مورد نیاز برای اجرای طرح در زمین های کشاورزی یا اراضی ملی تغییر کاربری شده و واگذاری در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد باید به جای دهیاری ها، بخشداری ها یا شوراهای اسلامی روستاها از فرمانداری ها گرفته شود.
وی ابراز داشت: پاسخ به استعلام ها توسط دستگاه های اجرایی مربوطه باید با رعایت تمامی جوانب امر و پس از نظارت ها و بازدیدهای لازم باشد تا در آینده مشکلاتی به ویژه در زمینه مسائل زیست محیطی و معارضات اجتماعی ایجاد نشود.
فیلی با اشاره به اهمیت کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، گفت: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در نشست های آن شرکت فعال داشته باشند یا معاونان و کارشناسان دارای اشرافیت کامل اطلاعاتی حضور یابند تا بتوان بهتر تصمیم گیری کرد.
واگذاری و تغییر کاربری زمین های کشاورزی یا اراضی ملی برای اجرای 11 طرح در بخش های گردشگری، کشاورزی و خدمات در این نشست بررسی که با اجرای سه مورد مخالفت شد.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.