به گزارش ایرنا غلام محمد زارعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود:بهره برداری از میدان گازی مختار با ظرفیت 150 تا 200 میلیون دلار سرمایه گذاری تعداد زیادی فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
وی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده اولویت انجام اکتشاف،توسعه و بهره برداری از میدان گازی مختار از رتبه چهاردهم به چهارم ارتقا یافت.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا تصریح کرد: مطالعات اکتشافی فاز یک این طرح انجام شده است و پس از انجام مطالعات تکمیلی فاز دوم عملیات اجرا خواهد شد.
زارعی بیان کرد: پتروشیمی بویراحمد با 100 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری یکی دیگر از طرح های مهم اشتغالزایی این شهرستان است که فرایند اخذ بیشتر مجوزهای آن مانند تامین آب، گاز و تامین خوراک انجام شده است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری طرح پتروشیمی بویراحمد از طریق فاینانس خارجی تامین خواهد شد، گفت: این طرح در زمینی به مساحت 90 هکتار در منطقه سقاوه بخش مارگون اجرا می شود.
زارعی ابراز داشت: عملیات فنس کشی و خاک برداری این طرح هم اکنون در دست اجراست.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا ابراز داشت: طبق برنامه ریزی وزارت نفت مجتمع پذیرایی اقامتی در پارک 80 هکتاری جنگلی یاسوج اجرا می شود.
وی گفت: این طرح پذیرای حدود 100 خانوار است و زمینه 300 فرصت شغلی را فراهم می کند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا افزود: افزایش پروازها و توسعه خطوط هوایی استان، اشتغال جوانان، استفاده از سالن‌های طرحی شده برای برگزاری همایش‌ها، بهبود معیشت مردم و رونق اقتصاد گردشگری ازجمله مزایای طرح مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی در پارک جنگلی یاسوج است.
این پارک با پوشش درختانی مانند بلوط، زالزالک و کیکم وحشی و آب و هوایی معتدل پس از آبشار یاسوج دومین مکان مفرح مورد علاقه گردشگران است.
زارعی افزود: کارخانه قند یاسوج که به دلایل مالی مشکل داشت با واگذاری به بخش خصوصی تاکنون 300 میلیارد بدهکاری آن پرداخت شده است.
وی گفت:عملیات بازسازی و نوسازی کارخانه در دست اجراست که با توسعه این واحد صنعتی 200 فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
زارعی از تکمیل مجموعه صنعتی شهد نام که یک مجموعه برای تبدیل محصولات باغی است در نیمه دوم امسال بهره برداری خواهد شد.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح که 150 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است سالیانه 70 هزار تن محصول باغی از بهره برداران خریداری خواهد شد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.