اکبر خدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان آب بیش از50 میلیون متر مکعب کمتر از آبی است که سال آبی 96- 95در اختیار این بخش ها قرار گرفت.
وی بیان کرد: 97 میلیون مترمکعب از آب خارج شده از سد کوثر گچساران در بخش آب آشامیدنی بوده که نسبت به مدت مشابه 28 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.
خدر ادامه داد: در مدت مشابه سال آبی گذشته 125 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی از سد کوثر خارج شد.
وی اظهار داشت: این میزان آب آشامیدنی مصرفی در اختیار بخش هایی از استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: امسال 28 میلیون مترمکعب از آب سد کوثر گچساران در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت در حالی که در سال گذشته این میزان 52 میلیون متر مکعب بوده است.
وی ادامه داد: به دلیل پدیده خشکسالی در خرداد سالجاری آب سد کوثر برای کشت تابستانه در اختیار کشاورزان قرار داده نشد.
وی، گنجایش مخزن سد کوثر را 580 میلیون متر مکعب ذکر کرد و گفت: این سد سالانه آب آشامیدنی 20 شهرستان و 2 هزار روستای استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را تأمین می‌کند.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا 625 متر است گفت: هم اکنون تراز این سد 597.50 متر که نسبت به مدت مشابه 10 متر کاهش داشته است.
210میلی متر بارش در سال آبی 97-96 در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسید در حالی که این میزان در مدت مشابه 270 میلی متر بوده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد از خاک کشور نزدیک به 10 درصد از روان آب‌های کشور را در اختیار دارد.
رودخانه‌های فصلی و دائمی کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 400 کیلومتر طول دارد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.