علی خوان پایه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی مشکلات صنفی کامیون داران از جمله موضوع بیمه رانندگان نیازمند همکاری و هماهنگی های بین بخشی است و برخی خواسته ها نیز باید در سطح ملی پیگیری و دنبال شود.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک و پایین بودن نرخ کرایه حمل و نقل از جمله خواسته ها و مشکلات کامیون داران است که همچنان در سطح ملی و استان در حال پیگیری است.
خوان پایه یادآور شد: رانندگان ناوگان حمل و نقل به دو دسته تقسیم می شوند که یک گروه در شرکت ها و واحدهای تا حدودی وابسته به دولت فعالیت می کنند که تابع قانون وزارت کار هستند و گروه دیگر رانندگان خود مالک هستند که تابع قانون وزارت کار نیستند.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات صنفی کامیون داران در حیطه وظایف و کارکرد اداره کل راهداری استان نیست، گفت: اعمال نشدن قانون سختی کار در حق بیمه، سن بازنشستگی و پرداخت نشدن بخشی از سهم دولت در حق بیمه آنان از چالش ها و خواسته های جدی کامیون داران است.
خوان پایه خواسته ها و مشکلات کامیون داران را بحق دانست و گفت: در برخی موارد از جمله حمل بار اضافی بر ظرفیت کامیون ها یکی از مشکلات و مواردی است که رانندگان را مورد احجاف قرا می دهند که تا حدودی با پیگیری و نشست های بین بخشی از جمله با سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار شد که این گونه مشکلات کامیون داران در اسرع وقت حل شود.
وی تصریح کرد: حمل بار اضافی بر ظرفیت کامیون خلاف قانون است و قرار شد که با برخی شرکت ها و واحدهای صنفی که مرتکب این گونه اجحاف ها و بار مشکلات بر دوش کامیون داران شوند برخورد قاطع صورت گیرد.
خوان پایه تاکید کرد: با توجه به نشست ها و جلسات متعددی که با حضور نمایندگان کامیون داران و سازمان های متولی در زمینه رفع مشکلات صنفی آنها برگزار شده است، رانندگان کامیون ها قایل به حل مشکلات صنفی خود از طریق گفتمان و راهکارهای قانونی هستند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکل کامیون داران از جمله در زمینه پرداخت حق بیمه آنان به میزان 50درصد و نیز کمک های یارانه ای برای برخی لوازم یدکی ، سوخت و یا لاستیک مصمم است.
عابد محمدی افزود: بیش از 900 کامیون در حوزه های گوناگون شامل حمل فرآورده های نفتی ، سیمان و کالاهای عمومی در استان فعالیت می کنند.
وی شمار رانندگان باری و صنف کامیون داران را یکهزار و 960 نفر در استان دانست و گفت: ضرورت ساماندهی و بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی این قشر زحمت کش و فعال جامعه در اولویت کاری اداره کل راهداری و حمل و نق جاده ای استان است و از هیچ تلاشی در رفع مشکلات آنها فروگذاری نخواهد شد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.