غضنفر آرام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درصورتی که دستگاه‌ های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در وقت مقرر اقدام به این کار نکنند اعتبارات تخصیص یافته هر دستگاه از محل اعتبارات اسناد خزانه اسلامی به مرکز برگشت داده می‌شود و این مهلت مقرر قابل تمدید نیست.
وی افزود: اعتبارات اختصاص یافته به استان در سال 96 از محل اعتبارات اسناد خزانه اسلامی یک هزار و 430 میلیارد ریال است.
آرام بیان کرد: از این مبلغ تنها 830 میلیارد ریال آن توسط دستگاه‌ های اجرایی استان جذب شده است.
وی عنوان کرد: در سال 96، بیش از یک هزار و 180 میلیارد ریال اعتبارات نقدی دریافتی خزانه به دستگاه‌ های اجرایی استان پرداخت شده که این مقدار از محل اعتبارات نفت، استانی و بحران بوده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه‌هایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت آب منطقه ‌ای استان در جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی پیشرو بوده اند.
وی گفت: اعتبارات اسناد خزانه اسلامی مهمترین فرصت برای پرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران و شرکت‌های خصوصی است.
آرام بیان کرد: علاوه بر این دستگاه‌ های اجرایی می‌توانند با استفاده از این اسناد به روند اجرایی طرح‌های عمرانی خود سرعت بخشند.
بنا بر ظرفیت بند «و» تبصره پنج بودجه، دولت بابت تهاتر بدهی‌های دولت و پیمانکاران حدود 50 هزار میلیارد ریال در سال 1396 در قالب اسناد خزانه توزیع کرده است.
پرداخت مطالبات و بدهی‌های قطعی دولت به بخش خصوصی از طریق تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه امکان پذیر بوده و دولت برای پرداخت بدهی‌ها به این روش برنامه ریزی کرده است.
بر اساس آمار خزانه معین،کهگیلویه و بویراحمد در سال 1396 با تهاتر 10 میلیارد ریال از مطالبات و بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، مقام سوم را در کشور کسب کرده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.