الیاس تاج الدینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون 32 هزار از مجموع حدود 85 هزار هکتار زمین های آبی در استان مجهز به سیستم های آبیاری نوین شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار سبب صرفه جویی 150 میلیون متر مکعب آب سفره های زیرزمینی در استان شده است.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی سازمان جهاد کشاورزی توسعه روش های نوین آبیاری است، گفت: در سال زراعی گذشته حدود سه هزار هکتار آبیاری قطره ای و بارانی در مناطق مختلف استان اجرا شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در حالی که میانگین اجرای روش های نوین آبیاری تا قبل از دولت تدبیر وامید در هر سال زراعی حدود 500 هکتار بود ولی میانگین اجرای این روش اکنون به بیش از سه هزار و 200 هکتار در طول یک سال زراعی رسیده است.
وی با تاکید براینکه برای هر هکتار آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی حدود100 میلیون ریال هزینه در بردارد، افزود: افزایش بهره‌وری آب، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شست و شوی بی رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری است.
تاج الدینی مجموع زمین های کشاورزی اعم از دیم و آبی در استان را افزون بر 270 هزار هکتار ذکر کرد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.