به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طول این آزادراه در مرحله نخست حدود 60 کیلومتر است.
وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح اتصال یاسوج به آزادراه اصفهان- شیراز را نیز افزون بر 10 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: عزم وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تقویت جاده‌های ارتباطی و اتصال این استان به شبکه ریلی و آزادراهی استوار است.
وی با بیان اینکه طرح‌های راهسازی و بزرگراهی در استان کهگیلویه و بویراحمد با جدیت در حال اجرا هستند، گفت: چهارخطه یاسوج -شیراز، یاسوج - اصفهان، یاسوج - سی سخت، گچساران- بابامیدان و جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین این طرح‌هاست.
خادمی با بیان اینکه طرح‌های راهسازی و بزرگراهی در این استان نقش شاهراه حیاتی در کشور را دارند، گفت: جاده‌های ارتباطی در این استان از شمال، جنوب، غرب و شرق به راه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور متصل شده است.
وی جاده ملی پاتاوه - دهدشت را یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز کشور دانست و گفت: با بهره برداری این جاده به طول 137 کیلومتر بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بیش از 300 طرح راهسازی اعم از جاده‌های اصلی، بزرگراه، آزادراه، روستایی و بهسازی و توسعه محورهای فرعی به اصلی در این استان در حال اجراست.
علی محمد علیمردانی افزود: طرح چهارخطه یاسوج - به شیراز به طول 37 کیلومتر، بزرگراه یاسوج به اصفهان، یاسوج - سی سخت، باغچه سادات- چرام و اجرای 120 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه از مهمترین این طرح‌هاست.
وی با بیان اینکه همچنین حدود 480 کیلومتر راه روستایی در این استان در حال ساخت، بهسازی و آسفالت است، گفت: هر سال حدود 100 کیلومتر آن به اتمام می‌رسد.
علیمردانی یکی از مشکلات و دلایل طولانی شدن روند اجرای طرح‌های راهسازی در این استان را علاوه بر کوهستانی بودن کمبود اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و مردم بابت هزینه زمین‌ها و باغ‌های تخریبی آنها دانست.
وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان افزون بر 50 میلیارد ریال بابت پرداخت مطالبات مردم در طرح چهارخطه یاسوج - شیراز و افزون بر 130 میلیارد ریال بابت مطالبات پیمانکار جاده باغچه سادات- سرفاریاب بدهکار است.
معاون وزیر راه نیز بر ضرورت پرداخت این مطالبات از طریق اسناد خزانه توسط این وزارتخانه تاکید کرد.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.