فرید محبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تفاهم‌نامه میان این نهاد و سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: 800 واحد مسکن مددجویی با مشارکت سپاه و بنیاد برکت برای مددجویان مناطق محروم با ضریب هفت و هشت ساخته می‌شود.
وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی 280 میلیارد ریال هزینه می‌شود و قرار است که فاز اول در مناطق سردسیری استان اجرا شود.
محبی به نظارت بر انجام کار، استحکام و زیبایی منازل مسکونی و لزوم مشارکت دستگاه‌ ها و حمایت خیران در این امر خیر تأکید کرد.
وی به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد کشور و سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد 10 هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد در کشور احداث شود که سهم کهگیلویه و بویراحمد 800 واحد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش بر این است که ساخت واحد‌ها تا پایان اسفند ماه سال جاری پایان یابند.
یکی از نیازهای ضروری بسیاری از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن است.
32 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
9 درصد از جمعیت کل این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.
هشت هزار و 70 دانش آموز، 2 هزار و 200 دانشجو و 180 طلبه در طول سال از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌کنند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال و یکهزار و 200 بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
از ابتدای سال 1396 تاکنون 2 هزار و 902 طرح اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان و در شهرها و مناطق مختلف اجرا شده است.
شهرستان بهمئی با 18 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.