علی داوودی مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه وزارت نیرو به جز 2 استان شمالی کشور (گیلان و مازندران) کشت محصولات کشاورزی دارای مصرف آب بالا به ویژه برنج و هندوانه در بقیه استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد ممنوع خواهد بود.
وی افزود: با وجود اخطارها‌ و تذکر‌های لازم اما عده ای از مردم کهگیلویه و بویراحمد در برخی نقاط این استان از جمله یاسوج (حدفاصل روستای مختار تا دهنو) اقدام به کشت برنج کرده اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 9 تیم گشت و بازرسی برای پلمپ چاه های غیرمجاز آب و جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز جدید در راستای مقابله با بحران کم آبی توسط این شرکت تشکیل شده است.
داوودی مهر بدون اشاره به آمار، عنوان کرد: نصب کنتور‌ هوشمند بر روی چاه‌ های غیرمجاز آب، تعیین تکلیف و پلمپ چاه‌ های غیرمجاز و اجرای طرح احیا و تعادل بخشی سفره‌ های زیرزمینی از دیگر اقدام های این شرکت برای عبور از بحران کم آبی در کهگیلویه و بویراحمد است.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه نیز 850 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.