سردار مهدی انصاری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: 240 میلیارد ریال سال 1395، 367میلیارد ریال در سال 1396 و 70 میلیارد ریال کالای قاچاق نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده است.
وی بیان کرد: در این راستا حدود سه هزار و 760 قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
انصاری گفت: ار ابتدای سال 1395 تاکنون حدود یکهزار و 500 خودروی محموله قاچاق در این استان توقیف شده است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: لوازم آرایشی، بهداشتی،مواد غذایی، پوشاک و فراورده های نفتی مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده کهگیلویه و بویراحمد در این مدت بوده است.
انصاری همچنین از توقیف 280 دستگاه خودرو موسوم به شوتی در سال 1396 در این استان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه خودروهای شوتی افزون بر حمل کالاهای قاچاق که ضربه های جبران ناپذیر بر اقتصاد کشور دارد باعث تهدید جان کاربران جاده ای نیز شده است.
انصاری با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: مبارزه با کالای قاچاق در سال جاری با جدیت مورد توجه است.
وی از رسانه های ارتباط جمعی تا خواست درباره آثار زیبانبار کالاهای قاچاق بر اقتصاد کشور تلاش بیشتری کنند.
وی بیان کرد: مسئولیت پذیری هر یک از شهروندان برای گزارش اطلاعات کالای قاچاق می تواند یاریگر مسئولان برای مبارزه با این پدیده شوم باشد.
کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر به یکی از محورهای انتقال کالای قاچاق از بنادر جنوبی به استان های شمالی و مرکزی کشور تبدیل شده است.
این استان 713 هزار نفری در محل اتصال استان های بوشهر، خوزستان فارس قرار دارد.
ورود و خروج پنهانی کالا از مبادی رسمی و غیر رسمی بدون پرداخت عوارض دولتی ، قاچاق کالا است.
با توجه به ماده قانون مجازات اسلامی ، قاچاق عبارت است از یک جرم کیفری که قانون گذار در قوانین موضوعه از جمله قوانین نحوه اعمال تعزیرات برای قاچاق کالا و ارز و مرتکبین قاچاق ، مجازات هایی از قبیل ضبط کالا ، جریمه ، حبس( حسب مورد ) یا انهدام آنرا پیش بینی کرده است.
بر اساس قانون ورود و خروج کالا باید با نظارت و در حضور ماُموران گمرک انجام شود و چنانچه کالایی بدون انجام تشریفات گمرکی و یا از مبادی غیر گمرکی ( غیر رسمی ) و یا بر خلاف قوانین و مقررات گمرکی وارد و خارج شود ، قاچاق محسوب می شود.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.